temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Mammaen min er tonetroll2 (eller Harrytrollet som hun sist ble kalt) Jeg er altså snart 7 måneder, og jeg syns mamma bruker vel mye tid her inne. Men så blir hun veldig glad av det da... Noen ganger ler hun høyt og andre ganger gråter hun...
♥Snulder Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Mamman min kaller seg Snulder.... Ikke vet jeg hvorfor... i og med at det vistnok er smuler eller grumst eller noe sånt annet rart på Dansk... Jeg er minstejenta i en søsken flokk på 5 + at pappan min har ei stor jente på 16 som ikke vil bli kjent med meg! Det synes vi alle er litt dumt! Jeg har bursdag om noen få dager, og prøver å vise mamma at jeg er stooor jente nå. Hun vil liksom ikke være med på det--- påstår at det var i går jeg ble født---hrmf... Når mamma bruker for lang tid her inne så biter jeg henne bare i kneet! Det var dagens tips til dere som har fått tenner!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 God morgen! Ser ut som om den 8. er en fin dag å skaffe seg baby på. Kanskje storken bare jobber en dag i mnd? Hva vet jeg. Men jeg er født 08.02.06 og nærmer meg 8 mnd med stormskritt. Selv om mamma påstår at jeg bare er 7mnd, men HALLO! vi snakker om 5 dager til, så er jeg 8. Snakk om å ønske at jeg skal være liten lenge. Men meg er ikke liten meg.... Jeg kan krabbe,og jeg digger å reise meg opp. Bare litt tullete det stuebordet de har her. Glassbord kaller de det, men det er en sånn kul hylle under som jeg kan ta tak i å reise meg opp. Men når jeg tror jeg klarer det så er det noe som sperrer for, forstår ikke det.... for jeg kan jo se at det ikke er noe over meg.. Mamma`n min har et litt rart nick. Men det har seg sånn at før hun fikk oss, så hang hun inne på bim og da het hun mamma søker barn Men kunne liksom ikke hete det etter at både jeg og brutter`n hadde ankommet. Derfor mamma søker barn-har fått 2 Hilsen fra Knerten. (jeg heter ikke det da, men mødre assa)
Gla-mor Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei, jeg heter Thomas og mammaen min er ei glad mor! Jeg har bare store søsken, så gla-mor og jeg koser oss alene hjemme. Jeg blir forresten snart 3 måneder.
Karomamma Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Og jeg heter altså ikke Karola hvis noen trodde det, men Karoline. Jeg er ei lita, tøff jente som ble løftet ut av magen til mamma 19. mai 2005, noen uker før de voksne var klare. Jeg begynte i barnehagen 1. august i år, for da skulle mamma plutselig være borte hele dagen på noe hun kaller jobben....? Plutselig tok hun på noen sorte klær jeg ikke hadde sett før og tegnet masse rare farger i ansiktet. De boksene til ansiktet er veldig gøy å leke med, forresten. Når jeg åpner dem og pirker litt, drysser det ut pulver i fine farger som setter seg fast i badeteppet. Kjempegøy! Ellers er jeg ei morsom frøken som liker å tulle og skape meg, gjerne med publikum til stede. Jeg er fortsatt minst i klassen, men jeg er ikke redd for noen og vafall ikke de store guttene i barnehagen. Jeg synes det er kjedelig å hvile og vil helst skravle og synge hele dagen. (merkelig... - red.anm.) Jeg har etterhvert blitt ganske flink til å gå, men vil helst holde noen i hånda enn så lenge. Håper jeg treffer noen av dere snart! Hilsen Karoline og...
Gummelillan Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg er Leonora og mammaen min er Gummelillan/Lille Gumman, alt etter hva hun har logget seg på som den dagen. Jeg er 5 mnd (født 20. april 2006), men skulle egentlig ha vært knapt 4 mnd nå. Siden jeg startet opp som minste frøkna på barselgruppa har jeg satt meg som mål å bli størst. Og det greier jeg ganske så utmerket. På 5 mnd kontroll veide jeg nesten 8,7 kg og var 67 cm lang og har ikke tenkt å stoppe enda. Forsatt får jeg ikke noe annet enn pupp, men jeg har sett at de andre koser seg med mat og på middag hos safta sist søndag (det betyr bestemor på hebraisk for dere som ikke er så språkmektige enda...) fikk jeg sitte ved bordet i barnestol og da prøvde jeg å dra i duken og se om jeg dermed kunne få noe mat ;-) Men tror dere det hjalp? Å nei, da. Her hjemme bor det også 2 jenter til som er ganske greie. I allfall hun på 6 år. Hun som bare er 2 er ikke helt trygg. Det ene øyeblikket er vi såå gode venner, men plutselig så kan hun finne på å skalle til meg. Tror hun kan vente seg et realt oppgjør den dagen jeg greier å slå tilbake. Foreløpig bare lugger jeg, men det er ganske så effektivt det også altså. Stor klem fra Leonora og
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er datteren til pappan min og han blir sånn sikksakk i ansiktet liksom når han ser på meg.....mamma sier at det er fordi han er så stolt:-) Jeg heter Hannah og jeg kjenner jo noen av dere her og det er så kosli atte! Mamman min og jeg ler masse hver dag og noen ganger så gråter mamma, men det er fordi hun blir så lett rørt dah! Jeg gråter nesten aldri jeg for jeg har det bare bra åsså har jeg så store søstre og dem vil alltid kose og sånn med meg - det er noe av det beste jeg vet - det og mat! Jeg synes det er så fint at mamman og pappan min gir meg sånn deilig mat med fin smak - åsså noen ganger så sitter jeg ved middagsbordet og spiser sammen med familien min og det er også det morsomste jeg vet! Egentlig så er det mange ting som er det morsomste jeg vet asså! Nå er jeg på helsestasjonen med pappan min og får sprøyte, det er ikke så moro da... Men pappa syntes at mamman min skulle få sove og kose seg alene hjemme litt idag, for hun har stått på masse i det siste hun, for tanten min er syk, men hun er kjempefin og go`tanten min for det asså! Hun har sånn fint, langt lyst hår som jeg elsker å dra i:-) Og de mammane våre er helt klin kokos gærne asså! Stoooor suss fra Hannah datteren til
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg glemte jo å fortelle at jeg ble tatt med sånn keisersnitt tirsdag 4.april! Og det var litt rart, å plutselig bli revet ut av den trygge og varme magen til mamman min.....men det er kjempefint åsså dah..:-) Klem fra Hannah datteren til
her@ Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Ser det er flere aprilbarn her... Jeg kom til denne verden her på langfredag den 14. april (kan ikke fatte hvorfor de kaller den det - er jo den korteste dagen jeg har opplevd så langt). Jeg elsker å tulle med storebroren min - ta han i ansiktet og lugge ham, og når han sier au så ler jeg. Han kan bare vente til jeg blir større asså, men da er vel han sånn derre ungdom (han er 11 år eldre enn meg). Ellers koser jeg meg hjemme hos mamma om dagene - hun har visst noe som heter permisjon:-) Hilsen fra Joakim og
Ronja65 Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg heter Thyra og er födt på samme dagen som Hannah til attpåklatten, nemlig 4 april. Jeg er svensk, dansk, finsk og lit islandsk... og födt i Norge (Oslo). Har tre storesösken som sier de er norske :-)). En ekte skandinav altså. Jeg er nok lit bortskjemt og liker allre best og sitte på et fang. Gjerne hos mine tre store sösken. Er fortsatt veldig gla i pupp, men har begynnt og smake lit forsiktig på mat... det synes jeg er godt. spesiellt gullrotpuré Nå er jeg på besök hos mormor og morfar i Sverige, sammen med min bror.... Idag på min 6 mnd dag så satt jeg for forste gang alldelses selv...:-) Ps. Har akkurat fått en liten tand. Ds
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå