Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at det er en forsker som mener at økningen i forekomst av astma kan skyldes klorvannet ved babysvømming. Ble nokså skeptisk til babysvømming etter det. Har ikke vært på babysvømming med lillegutten vår enda (snart 3 måneder). Hva tror dere som har vært på babysvømming, er det grunn til bekymring? Vil jo gjerne at babyen vår skal venne seg til vann, og at vi kan ha det koselig sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det som er viktig er om de bruker lite eller mye klor og hvor god utluftingen er.

Spør når du ringer de. Der vi går er det svært lite klor og god utlufting ;-)

Som regel mindre klor der det skal være babysvømming

Skrevet

ER visst litt mindre klor i bassenget her fordi de bruker saltvann også. Skal sjekke med dem. Når er det lurt å begynne med babysvømming (hvor gamle babyer)?

Skrevet

Babysvømmingen der jeg går sa at hvis man var disponert for astma og allergier hjalp det å vente med kurs til barnet var 9 mnd, lukkemuskelen var enkel å trene opp igjen. Aner ikke om det stemmer, men det var deres svar. Ble litt skeptisk selv etter tv-programmet, men svømme instruktøren sa at faren var veldig liten når barnet kun gikk en gang i uken i 20-30 min.

Skrevet

Det er også en norsk undersøkelse som viser det samme, men norges astma og allergiforbund vil ikke gå ut og advare mot babysvømming på generelt grunnlag. Hvis babyen din er frisk så er det nok ingen fare. Her kan du lese litt mer om dette :-) http://www.naaf.no/nyheter/artikkel.jsp?id=1316

Skrevet

Her (Mandal) må babyen være 4 mnd før de kan være med på babysvømming.

Skrevet

Vi hadde en gang på babysvømming da vi hørte om dette. Pappan til gutten vår har astma og vi synes derfor at det er unødvendig å utsette han for denne risikoen, selv om den er liten. Dersom han får astma ville jeg nok lure på om det kunne vært unngått dersom vi ikke hadde gått på babysvømming, noe som sikkert hadde vært tøfft å tenke på.

Finnes jo så mye annet kjekt å gjøre med små babyer og svømme, ja det lærer de tidsnok :o)

Skrevet

"Dytter" denne oppover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...