mummiboy 21.07.06 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Er det bare jeg som synes det er ganske kjedelig å gå hjemme? Var en veldig aktiv jente før, jobbet mye og var veldig sosial. Jeg elsker gutten min over alt på jord, men føler at det samme skjer hver dag!! Ikke så veldig mye å finne på synes jeg, kan jo ikke gå i byen hver dag heller ( blir blakk av d ) Har vært et par ganger på mor og barn trening, men klarer ikke å nyte det helt, er så redd for at han skal skrike å sånn. Har bare ei venninne med barn fra før, og vi er sammen kanskje en dag i uka. Skulle ønske at jeg kjente flere med barn, kanskje det er lettere å finne på noe da! Nesten så jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen, men det er ikke før i august neste år Noen med erfaring?
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Kanskje det er DIB-treff i byen der du bor? Eller dere kan begynne på en babysang-gruppe. Eller babymassasje. Er det ikke noe treff eller "åpent hus" på helsestasjonen i blant? Er det en Åpen Barnehage der du bor? (Der mor og barn kan komme og leke/prate med andre mor/barn uten å betale allverdens..)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Ring helsestasjonen og spør om de har tenkt å sette sammen barselgrupper. Vi er 5 mammaer med barn som ble satt sammen til ei gruppe da de var 3 mnd gamle. Vi møtes hos hverandre hver 14. dag. Ellers triller vi litt sammen hvis det passer. Veldig koselig.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Det er jo dumt at du kjeder deg, for det tror jeg ikke du trenger å gjøre! Hadde jeg stort sett vært inne med babyen, hadde jeg blitt rastløs jeg også. Jeg tror du må tvinge deg til å minimere hemningene dine/tankene dine om det du har lyst til å gjøre. Ikke la praktiske hemninger stoppe deg! Når du har erfart at det går helt fint å komme seg på/av bussen, å være med babyen gjennom en hel treningstime, å dusje etterpå, å komme deg inn dørstokker etc, så oppleves disse tingene ikke lengere som hemninger! Jeg råder deg til å omstille hodet ditt på at sånne ting er detaljer, og at du/og babyen er kapabel til å takle situasjonene. Men jeg mener ikke at du skal presse deg utover det du er motivert for! Og du skal jo ikke føle deg dårlig for de tingene du velger å ikke gjøre! Jeg synes bare det er så synd at de fleste av oss ofte lar oss stoppe av små ting som er helt overkommelige!!!!! Utnytt tida du har igjen! Lykke til!
mummiboy 21.07.06 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for svar Jeg bor i Trondheim, så DIB treff er det har jeg sett, men det har bare ikke passet de dagene det har vært.Har et mål om å være med en gang Jeg og lillegutt farter en del rundt omkring, men det er for det mest alene siden vi ikke kjenner så mange andre småbarnsforledre. Har mange venninner, men som sagt bare en med barn ( hun sier hun kjeder seg også ) Barselgruppe har vi vært med på en gang, lilllegutt er bare 11 uker så neste gang er om noen uker. Håper jeg klarer å nyte og kose meg resten av permisjonen
Luca Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Ja, jeg og sier som hun over at du må nyte denne tiden. Det er kanskje en klisje, men den kommer faktisk ikke igjen:-) Og sannsynlig kommer du ikke til å ha så mye tid på å kose deg sammen med babyen som dette året. Er du ikke i barselgruppe? Det hadde jeg, og har fortsatt, stor glede av til snuppa på 2 år. Vi var mye sammen, trillet turer, var hjemme hos hverandre, på lunch osv. Er mye sammen nå også, både med og uten barn. Og hvis du er fra Trondheim, så virker de rimelige aktive de DiB-damene somhenger på skravlesiden(og her inne også) Virker som de treffes ofte, så det hadde kanskje vært noe? Jeg kjeder meg ikke, og har to små hjemme så tiden flyr, så klarer ikke å sette meg inn i din situasjon. Men gjør du det, så finn på noe slik at dere kan kose dere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå