temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Theodor sier nesten aldri fra om noe, og det er vel og bra at han er så snill... Men!!!! Får han for lite stimuli, tro? Tror han får nok her hjemme, men hva med sånne barn i barnehagen? Min mellomste kunne jeg sende med hvite klær i barnehagen om morgenen og hun var like ren da hun ble hentet om ettermiddagen. Eldstemann sa fra om så rent for meget (og gjør det enda 14 år senere). Konklusjon; Det jeg skulle spørre om kokte bort underveis. Barn er så forskjellige, men... hva gjør dere med babyene om dagene? Jeg syns dagene blir så like...
Gummelillan Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det der bekymrer jeg meg for stadig jeg også! Leonora er et veldig rolig og fornøyd barn. Ligger gjerne og leker for seg selv og smiler dagen lang. Og når mor da "bare skal.." så har hun lett for å bli liggende mye for seg selv med lekene sine de dagene vi er hjemme. Og når jeg jobber blir det jo mye farting hit og dit. Og egentlig fint lite som er lagt opp bare for henne? Bekymrer meg innimellom for at hun blir understimulert, jeg. Min mellomste var svært krevende og dermed fikk hun jo dertil mye oppmerksomhet og er nå redd da for at sistemann blir sånn snill og grei unge som vi plutselig oppdager når det er forsent...? Hun får jo selvsagt mye oppmerksomhet fra oss alle, men hun har også lett for å bli den som alltid må vente litt for at alle andre krever sin plass. Barnehagen er jeg imidlertid ikke så bekymret for. Hun har allerede plass i samme barnehage som begge de to eldste går/har gått i og der er de kjempeflinke til å se alle ungene like godt (liten barnehage med svært god bemanning)
Gla-mor Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Husker ikke hvor gammel din Theodor er, skulle ha hatt en presentasjon/liste her. Min lille Thomas er veldig krevende og sier i hvert fall i fra. Virker som om den gutten har temperament, bare 3 måneder gammel. Tror han er litt overstimulert.... Det har vært travelt her, for det har ikke vært så lange soveøkter, men nå har han begynt å sove 2-3 timer i strekk!!! Oppdaget plutselig at det er litt kjedelig, så jeg må finne på noe. Lite venninner som er hjemm på dagtid, og så orker jeg ikke å gå på kjøpesentret hver dag heller. Er veldig glad i turer i skog og mark, så vi får finne noen stier som er egnet for barnevogn. Det går vel an å ta med babyen i bæresele også. Men det er litt ensomt, da. Skal prøve å dra på åpent lekested når han blir litt større. Og så skal jeg snart begynne å lese til PhD-kursene jeg har meldt meg på.....
♥Snulder Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Min Leah er absolutt ei jente med sterke, egne meninger...på godt og vondt! Hun begynte tidlig med raseriskrik når hun var ufornøyd. MEN hun er samtidig den blideste av alle min 5 unger. Smiler fornøyd til alt og alle, sjarmerer og skrukker i nesa - en liten klovn! .... så lenge verden er med henne:) Jeg ser såååå stor forskjell på hvordan hennes personlighet er fremfor dagbarnet mitt. Han er en rolig godgutt, men har ikke samme sjarmfaktor som mi. Dvs hun har skjønt hvordan man lokker til seg ting. Eksempel: Hvis jeg synger bake søte til dem så klapper og danser min i vilden sky, med høye latterhvin... Veslegutten sitter og rugger forsiktig med et bittelite smil i munnvika! Men han er så lettvin å ha med å gjøre! Bare å legge ham i vogna med teppet sitt så tar han seg en liten lur. Det kan jeg bare glemme med ho mi.... Der må det underholdning til....leeeeenge....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Hannah er ei lita frøken med fart i, vi ligger mye på gulvet og leker vi. Da skravler hun og ruller rundt og er helt dronning! Men hun er også ei frøken som vet hva hun vil da - liten værjente må skjønne! Men noen barn er rolige, noen er aktive, noen sinte, noen bare blide, aller er jo forskjellige.
Karomamma Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 He he, så snill baby som noen av dere hadde ikke jeg... Men... jeg drasset henne nå med overalt likevel. Hun sov jo litt i vogna innimellom. Vi gikk på babysang fra hun var ca 5 måneder - det var veldig moro!! Og så var vi på svømming en gang i uka. Prøvde åpen barnehage noen få ganger, men det var egentlig ikke så gøy. Greit for frøkna å "leke" med andre, men vi fikk egentlig dekket det sosiale gjennom de andre aktivitetene.
lifa og Eline Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Vi går på babydag en dag i uken der det er informasjon/tema for mor og babysang (trening for mor) etterpå. babysvømming en dag i uken. Tur hver dag.(ikke bestandig i helgen) Ellers krabbes det rundt hele leiligheten og hun reiser seg masse opp og da må det passes litt ekstra på. Er veldig flink til å aktivisere seg selv, men med en gang jeg setter meg ned på gulvet kommer hun og skal krabbe oppover meg. Vi leker og så synger vi. Skal ut og kjøpe noen pekebøker i morgen (hvis jeg husker det når jeg går hjem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå