stoltmamma Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 ....hva gjør dere? Gutten min er 2 år og 2 mnd og har tendesn for å være småvåken i løpet av natta.Storsett sovner han av seg selv igjen etter 5-10min, men da "holder jeg meg våken" og går deretter til hans rom for å ordne med dyne/teppe så sliper han å fryse på morgentimene("kan være årsaken" at han da våkner tidlig igjen:-( Bruker ullpysj(tynnere...janus, joha) men na virker av og til allikevel litt kald(spes på føttene).Har liksom ikke tenkt at han bruker sokker når han sover....da blir man kanskje vant til å ha dem på for å kunne sove eller? Har på føleslen at han ikke liker å ha dyna over..har fiber., kan det hende at dundyne er mer "lett" slik at den ikke føles "for tung for ham"? Noen tips?Huset vårt er eller ganske nytt og varmt...og det har også ikke vært veldig kaldt hittil så jeg kan ikke ha for mye på ham heller..
La Perla Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hm...Kanskje han egentlig er stor nok til å legge dyna på seg igjen selv? Hvis du bare lar väre å gå inn og legge den ove rham, kan det hende han faktisk begynner å gjøre det selv hvis han våkner og er kald. Sparker han av seg hvis han har mindre på seg også, f.eks bare bomullspysj? Gutten min sover fortsatt bare i body og med vinduet oppe, men med tynn dundyne. Han legger dynen over hodet, og når jeg kikker på ham før jeg legger meg, er han ofte helt svett i hodet. Men han sparker aldri dynen av seg, så de helt store tipsene har jeg dessverre ikke.
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg lar både 2 åringen han på snart 4 gjøre som de selv vil og det er å sove oppå dynen. Sørger bare for å ha det passe varmt på rommet og ha på pysj så går det greit. Han klarer sikkert å ta på seg dynen selv dersom han fryser skal du se :-)
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 min gutt på 2 år, sparker også av seg dyna. I begynnelsen var jeg å bretta den over han, men han sparket den like fort av seg. Han ligger i tynn ullstilongs u "føtter" og body. For ett par uker siden skulle jeg inn å se til han, og da hadde han trekt dyna over seg selv:-) Og da sov han godt hele natten, dvs han våknet halv seks, så da kom han over i min seng, og han sovnet. Våknet kl 7:-D
mammaen til Thomas Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Vår sønn sparker også av seg dynen, eller rettere sagt så nekter han å ha den på. Har helt gitt opp det, den ligger der og vil han ha den får han ta den selv. Legger jeg den på våkner han etter kort tid og er kjempe suur fordi den er på.... Han sover nå i bomullspysj og ullsokker på. Når det blir llitt kaldere får vi skifte til ullpysj, det hadde han i fjor vinter og det fungerte fint. I fjor sov han på lammeskinn hele vinteren, så jeg får se om han vil ha det på i år også....Dynen skal han iallafall ikke ha! Rare disse små, min har tydeligvis fått en fiks ide....kommer han over til meg elsker han å ha min dyne på...da er det jeg som ligger å fryser...
M&T mamma Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er enig med deg, La Perla. Hvor varmt er det egnelig på rommet hans? Hadde du blitt varm av å ligge der med pysj og dyne på selv? Min eldste begynte å ta på seg dynen selv da han var litt over to og det begynte å bli såpass kaldt på rommet hans hele natten (ikke bare morgenen) at han ikke ble supervarm av både pysj og dyne. Nå styrer han selv. Og egentlig skjønner jeg ham veldig godt! Det går kanskje også an å snakke med ham om at det er lurt å ta på dynen om natten om han blir kald? De skjønner og klarer mer enn ofte tror.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Gutten min sparker av seg og drar på seg dyna sånn som det passer han.Det har han gjort lenge nå.
May36 Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 Min 2-åring sparker av seg dyna, så vi lot han ligge oppå den. Har på litt varme selv om andre har rådet oss til å ha det kaldere på rommet. Han våkner hvis han fryser. Vi har på nattdrakt, noen kalde netter på ullbody og det fungerer veldig bra. Nå har vi også et lite pledd han godtar å ha på seg. Han liker rett og slett ikke å bruke dyne, tviler på at han tar den på seg selv. Litt anderledes med ullpleddet. Så har han 2 puter, en liten han ligger på og en lang han har mellom beina, sære vaner på den karen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå