Gå til innhold

Ny router!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men tror dere det funka?

Nope, nei, ikke f.......

Det var jo rett og slett ett lite nederlag. Jeg har jo tross alt vært med å bygge den f..&%&¤&%# maskinen :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-(((((

Også jeg som ble så glad på dine vegne da jeg så overskriften!

Skrevet

Får prøve litt mer i kveld!

Har tenkt å kuppe naboen som driver med programmering. Han bør vel ha litt over middels kompetanse til å hjelpe oss halvstuderte røvere.

Følg med, følg med.......

Skrevet

Vi krysser alt vi har for at du snart tar innersvingen på den routeren og igjen er på nett med oss! Og når jeg hører at du har vært med på å bygge maskinen???!!!!!! Blir imponert jeg og skjønner jo hvem vi nå kan bruke til alt det dumme vi lurer på om data ;-) Men det betyr jo at du må få fiksa den routeren da. Gjør som det jeg ville ha gjort;

Ring leverandøren og kjeft!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Sånne naboer er gode å ha... Jeg er ikke halvstudert engang så hvis det ikke hjelper å skru av og på PCen så må naboen til pers... hver gang!!!

Skrevet

Hmmm, flere med akkurat samme problem ser jeg. Fikk reparert den trådløse routeren vår i forrige uke, men nå finner ikke den bærebare datamaskinen min den..... Men det finnes et utall usikrete nett i området her, så det er bare å velge.... Irriterende likevel at det ikke går an å få gjort det skikkelig! Dataproblemer er til å få grå hår (enda flere, he, he) i hodet av.

Skrevet

Er du sånn derre int`ligent du eller? Visste knapt hva en router var for kun kort tid siden jeg....

Skrevet

;-) Tror vi to kunne danne klubb, jeg! Fikk ikke du også bakoversveis når du leste "bygd maskinen selv"???? Tror vi har funnet modenmammasidens mensaklubbmedlem ;-)

Skrevet

Aaah, endelig.... Ser at det ikke bare er meg!

Hva er en router egentlig?

Skrevet

En trådløs router er en dings med antenner som sender trådløse signaler fra den stasjonære datamaskinen til en bærebar pc. Som regel kan du da sitte med den bærbare pc'en hvor som helst i huset og gå inn på internett. Viktig at det er ordnet med sikret nett, ellers kan alle naboene også benytte din internett-tilgang, og da blir det kjempetregt!

Skrevet

Svart dings ved telefonstikk-kontakten som gjør at jeg kan sitte i sofaen med laptopen på fanget ;-) Eller slange meg på senga som da var veeeldig kjekkt da vi var inne på BiM!

Skrevet

Ahaaaaa. Det er en sånnen naboen min har kanskje.... Jegfår nemlig internettsignaler fra naboen. Men jeg har ikke laptop...

Skrevet

Ifølge mine eldste gutter så har jeg vært dust ganske så lenge... så lenge de kan huske ihvertfall.... Tror jeg har nevnt det tidligere, men de er jo på besvimelsens rand når jeg klarer å legge sammen noen tall uten kalkulator....

Skrevet

Men da har du sikkert en mottaker på datamaskinen som kan ta imot trådløse signaler. Fordelen med router er at det kan kobles opp flere datamskiner samtidig.

Sitter nå på den stasjonære pc'en på kontoret i 2. etg. Har ytterdøra åpen for å høre når Thomas våkner, men det er jo kaldt ute.... Hadde vært bedre med lap-top på kjøkkenet med utsikt til vogna utenfor vinduet. Håper vi får routeren vår i orden snart vi også!!!!

Skrevet

Oi oi oi, nå ble jeg skikkelig imponert, Trollmora! Bygge sin egen PC!!! Du må jafall være medlem i mensen-klubben eller hva det heter...

Skrevet

Det er ikke sååå vanskelig å bygge selv!

Største problemet er å finne komponenter som du tror er store nok (lagring etc) også for fremtiden. Deretter er det å avgrense innkjøpet i forhold til hva man har råd til.

Enkle håndbøker med installeringer, trinn for trinn, kan selv mor greie.

Det har i alle fall ikke med iq å gjøre :o)

(bare se på alle som kjører bil det! Hvor mange kan alle trafikkskiltene og alle reglene? Må ikke ha høy iQ for å ta lappen da vet dere!))

Skrevet

Forskjellen på oss er at når du skriver komponenter som er store nok for lagring, tenker jeg med en gang IKEA og om starter en helt fjern filosofering om hvorvidt blomstermønstrete esker eller stripete vil ta seg best ut på loftet... ;-)

Skrevet

Veldig bra tenkt, Gummelillan!

"komponenter store nok for lagring"..... Ha ha ha!

Skrevet

Hihihi..... det er nok på det nivået du finner meg og!

Skrevet

Unnskyld da!

Du vet at enkelte termer bare sitter der....

Men om noen sier debet og kredit til meg så tror jeg nesten det er en øy i Adriaterhavet.......

...eller han i banken som heter noe som Saldo Ivor Favør :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...