Gå til innhold

Vi har fått et nytt kjæledyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 åringen kom hjem fra fisketur, og hadde funnet en stor kreps...

Så nå ligger en diger kreps i en bolle med vann.

Han har ikke fått navn enda, men det må vi finne på snart.

Krepsefjerten, foreslo jeg som navn =)

Ikke noe godt forslag,nei!

Tror ikke den lever lenge i fangenskap, så jeg har allerede foreslått at han slipper den løs i bekken.

Det kommer ikke på tale, ifølge gutten!

Så i noen dager får han ha den på rommet sitt. Til han skjønner at den må få tilbake friheten.

Hm....vanskelig dilemma det her.

Gutten har allerede blitt glad i han.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett med kjæledyr nei. Vi har mange i dette huset. De har en tendens og leve lit lenge. Så vi har en kanin som er 10 år nå. Min sønn hadde en liten søt degus. (ekkorråtte), som han hatt i noen år. Dessverre så har han nå som snart 15 åring, mistet litt intressen, så den har flyttet til naboen. Der har han det fint:-). Vi hadde også en nydelig katt, men den bor nå hos eksen, der den alltid har bott, nær skogen og har det så fint så.

Den er fortsatt gla i mor, og kommer løpendes når hun hør bilen min:-)

10 åringen hadde en dverghamster, men den "kolade vippen" pga for lite kjærlig omsorg.. er mammas diagnose.

Min favoritt forfatter Paulo Choelo. Skrev en liten søt historie i 11 minutter om en fugl som satt i en bur. Vakker med flotte farger i starten, da den fikk mye oppmerksomhet og kjærlighet. Kunde flyge til og fra buren som den ville, tils eieren var redd for at den skulle bli borte og satte den inn i en bur. Den fikk mat og vann ofte,og rent i buren, men lite kjærlig omsorg. Sakte men sikkert vissnet den, ble grå og trist. Den ble dypt savnet når den døde, da husket eieren på fine minner og hvor vakker den var.

Leste de ordene ofte, da jeg var mitt i skillsmissen min. Da de betydde mye for meg.

Det var en liten parentes:-)

Skrevet

Fint med små paranteser!

Vi har "bare" skilpadde vi, ikke mye støy eller arbeid der i gården. Ca 45-50 år, så det er bra vi har barn som skal arve oss......

Skrevet

Pass på så krepsen ikke plutselig detter i gryta....

Kreps er godt :)

Skrevet

He, he. Det var det jeg tenkte da jeg leste det jeg også ;-) Sikkert litt feil assosiasjoner til tråd om kjæledyr, men...

Skrevet

Fy piker! Hi hi....var igrunn det som slo meg også, namnam liksom:-)

Skrevet

Tenkte på suppe da jeg leste om skilpadda til Trollmora også...

Skrevet

Tror jeg må invitere dere hjem til meg, så kan dere få ta med dere alle hybelkaninene våre hjem;-)

Skrevet

Om jeg sier han skal være middagen i dag, blir det nok masse tårer,gitt...

=)

Da drar jeg heller til kjøttmarkedet borti gata, og kjøper noen filèter av pelle kanin.

(aldri smakt kanin, men det koster 4.99 (dollar) per pound)

Han fikk navn i morgest. Snappy, heter han.

Skrevet

Attpåklattens kaniner står jeg over ;o)

Skrevet

He he, da er nok den middagen kjørt ja;-) Men tror jeg hadde stått over både Snappy og kanin jeg for min del....Min mamma har fortalt om en haremiddag de hadde som unge og nygifte......og hun visste ikke helt hvordan man tilberedte dyret, så jeg kommer ALDRI til å spise verken hare el kanin.....men hybelkaninene mine er ikke så fristende de heller....kanskje jeg rett og slett må finne frem støvsugeren;-)

Skrevet

Her har jeg et forsøk på gang ved å la hybelkaninene være i hus så lenge at de kanskje blir dresserte og kan befales til å gå ut av huset helt på egen hånd...;-)

Skrevet

Skalldyr skal da ikke spises uansett - det er jo agn!!

Bare ett par år siden jeg begynte å spise kylling. Syntes så synd på den......

Håper Snappy vil leve en stund da, ellers blir det vel stor sorg i heimen.

Beste tipset mot hybelkaniner: Sy barneklær i mikrofiber. Ungene kan jo gjøre nytte så lenge de allikevel ligger på gulvet :o)

Skrevet

Mener selvfølgelig mikrofiberkluter da :o)

Skrevet

Ha ha ha - tusen takk for dagens beste tips Trollmora!!!! Ha ha ha!!!

Må bare lære Hannah og krabbe litt også da, så det blir litt effektivt:-)))

Skrevet

Ja du vet de ekle dyrene har en tendens å gjemme seg i hjørner så kryping er ett must!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...