Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 sist jeg var hos jordomora mi sa hun at neste gang så skulle vi ta en underlisundersøkelse.. hva sjekker hun da?? kan hun finne ut om det er lenge til fødsel?? er det vondt dette her??? noen som har gjort dette før??? er i morra jeg skal og er veldig nervøs nå etter det hu sa.. liker virkelig ikke stolen!!!!!! og i allefall ikke når jeg får en og en halv uke til å tenke på den!!!! :-S
jet trip Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 hei! vet ikke helt hva som skjer der men er neppe noe farligt. Bare slapp av snart er det uansett mye " styr " der nede....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Det jordmoren antakelig vil sjekke er modning av livmorhalsen. Hvorvidt du vil la henne sjekke dette er helt opp til deg. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg tilbud av jordmoren om hun skulle sjekke. Jeg takket nei da jeg ikke så noen hensikt i å få dette sjekket. Babyen kommen når den skal uansett. Så istedet for å grue deg kan du heller vurdere om du vil la henne sjekke. Avgjørelsen er din.
katoes Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hvis ikke jeg har født innen den tid, så kommer jeg til å spørre om hun kan sjekke om det er modent. Kan være greit å vite tenker jeg.... Men det er absolutt ikke nødvendig. Babyen kommer når den er klar.....
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hei hei!! Som de andre sier, dette er nok ment å være som et tilbud til deg - for at du skal vite ståa... Dersom det er modent betyr det at livmorhalsen er avflatet og myk, og kanskje der er litt åpning. Dersom det er såpass åpning at hun får to fingre inn, er det noen som tilbyr hinneløsning/stripping. Da løsner hun på hinna som ligger rundt forstervannsekken, dette kan irritere og fremkalle ytterligere modning. Hos noen begynner riene etterpå, og fødselen er igang. Jeg har fått tilbud om hinneløsning men er som du ikke så glad i slike undersøkelser - så jeg får se hva jeg gjør. Det gjør nok vondt ja, men dersom du klarer å slappe av så hjelper jo det...Vi må jo gjennom diverse undersøkelser underveis i fødselen, så det er jo opp til deg om du vil utsette deg for en ekstra... Be jordmor om å tegne livmorhals og forklare hva hun skal gjøre, det gjorde min jordmor for meg. Det hjelper å vite hva de skal gjøre og hensikten med det...Så er du roligere med hensyn til å ta valget. INGEN kan presse deg til den undersøkelsen, hvis du er tydelig på at du ikke vil, så du kan trygt se frem til jordmortimen. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå