Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Han får to grøtmåltider og et middag+frukt, pluss han drikker ca 500ml mme. Han kan å drikke av tutekopp, men er ikke noe særlig interessert i vann. Han tar en sup og vil ikke ha mer, drikker ikke mer enn kanskje 15ml på en dag. Får han i seg nok væske? Eller burde jeg prøve å gjøre noe så han får i seg mer vann?
Beama Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Høres litt lite ut... men du merker på tissebleien om han blir uttørket... et lite tips.... prøv andre måte i å få i han vann på... snuppa mi syntes det er mye kjekkere å drikke vann fra imsdal barneflaske og voksenflaske med tut... og hvis hun får vann fra mamma sitt vannglass... det er moro... men å drikke vann fra tutekopp eller flaske... det skjer ikke... hun er snart 7,5 mnd.... drikker vel en ca 100 ml for dagen med vann...men hun drikker bare ca. 300 ml med mme da..
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tror gutten din får rikelig med væske! Du har vel tilsammen 200-300ml væske i grøten. Det er også mye væske i frukt. Tror ikke du trenger å være bekymret! Men fortsett å tilby vann, for det er etterhvert nødvendig å kunne tilby noe annet enn melk som tørstedrikk.
rødt&blått Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Det er mye væske i 500ml mme, så det hadde jeg ikke vært særlig bekymret for. Etterhvert er det nok lurt, som hun over nevnte, å "avvenne" litt ift. mme, og gi vann istedet. Spesielt som tørsteslukker. Snuppa mi kan drikke 125 ml. vann på styrten når jeg har oppi malt-ekstrakt! -Det lukter jo øl så det ljomer etter, men hun får i seg mye væske og det er bra for magen hennes. Eller kan skje du bør prøve en annen temperatur på vannet? Her er kaldt/romtemperert rent vann best, mens malt-vannet er mer lunken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå