Gå til innhold

plukker dere opp baby når de sutrer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller blir de "bortskjemt" da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok si at jeg gjør det ja. Burde klart å la han ligge litt og sutre, men det gjør jeg ikke ofte.

Nå er min blitt 6 mnd. så da føler jeg at nå kan han lære seg og vente litt. At ikke jeg kommer løpende med en gang. Tror ikke de blir bortskjemt, men de blir nok vant til det.

Skrevet

Jeg tar ikke alltid opp gullet når han sutrer. Men jeg tar ham alltid opp (eller eventuelt trøster) dersom han skriker! Nå er min lille gutt bare 2,5 måned, da, så jeg synes ikke han skal ligge alene og skrike.

Noen ganger kan han foreksempel sutre i søvne/halvsøvne. Det er viktig å ikke plukke ham opp da, for da forstyrrer man jo søvnen hans... Hvis han virkelig vil opp så begynner han jo å gråte. Men nå begynner jeg å bli litt bedre kjent med gutten, noen ganger kan jeg høre at sutringen er forstadiet til gråt, da tar jeg ham like godt opp med det samme. Lettere å roe ham, enn dersom han har rukket å begynne å gråte... :o)

Skrevet

JA.

Hvis han signaliserer at han vil opp så får han lov til det.

Skrevet

mm, sånn her og. Hører som regel når sutringa er forløpern til gråt. Min kan sutre litt i forbindelse med søvn. Ofte betyr det at han vil ha smokken. Gir han da denne:)

Eller lar jeg ham ikke ligge å sutre mye. På leketeppe og sånn. Ser ikkenoen grunn til det. Dersom han søker kontakt og nærhet, hvorfor skulle man ikke gi en liten baby det? Nei koser meg så mye jeg kan med ham, mens han ennå er liten nok til å ville kose med mamman sin:)

tror ikke baby'r kan bli bortskjemte på nærhet jeg. Klart de kan legge seg til vane å alltid sitte på armen...

Man kan etterhvert prøve å avlede sutringa uten nødvendigvis å plukke dem opp. Gi dem en leke, snakke litt med h*n, vise at du er der.

Gjør det du selv føler er riktig for dere og som du trives med:)

Skrevet

Hun som har skrevet "Alt om barnet", stort oppslagsverk, påstår at barn ikke kan bli bortskemte før de er 1-2 år gamle.

Ikke utspekulerte nok før det...

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg opp babyen min når den prøver å fortelle meg noe!

Ingen ble noensinne bortskjemt av oppmerksomhet, vel?

Skrevet

Jeg antar du mener på dagen? Utenom soveøktene?

Jeg lar småtten på 5mnd ligge og klage litt i blant. Bebiser kan faktisk bli litt bortskjemte. De lærer seg raskt dette med handling og konsekvens. Hvis de alltid blir tatt opp hver gang de sutrer/klager, blir de ikke like flinke til å lære seg å leke selv.

Og det er veldig godt og praktisk med barn som kan sysselsette seg selv i blant!

Men så er det dette med at noen er vanskeligere å tilfredstille enn andre, og noen har behov for mer aktivisering enn andre osv.. Alle barn har forskjellige behov!

Skrevet

på natta røre vi han ikke viss han sutre, for det er som oftes i søvne..

på dagen blir han tatt opp, men kan hende han må ligge litt først, viss æ e midt i middags laging eller nå.. han e to mnd

men æ trur godt unga kan bli bortskjemte før di e 1-2 år gammle..di e kanskje ikke di smarteste på kloden,men trur nu di lære fort ka di må gjøre for å få oppmerksom het å "vilja" si

Skrevet

Tar henne opp nesten med en gang det har jeg gjort siden hun ble født. Hun er ikke bortskjemt men en trygg liten jente som vet vi er der.

Skrevet

Blir vel ikke bortskjemte, men det er viktig å finne ut hvorfor de sutrer. Vi tok opp babyen hver gang til å begynne med, men etter hvert skjønner vi mer av ham, så nå er det roligere. Hvis vi ser at han er veldig trøtt, kan vi f.eks. trille/rugge litt på vogna. Er det kjedsomhet, så er det nok med litt øyekontakt eller en ny leke. Noen ganger blir han kjempesint hvis han blir tatt opp dersom det er andre ting han sutrer for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...