Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt begynner å få sin første tann, så plutselig noe hvitt i munnen, kjente etter og det var litt skarpt å ta på.

Hvor lenge tror dere det tar før tannen er ute?

Hva er vanlig oppførsel på barna når de får tenner?

Han virker litt sutrete i dag, og har bare villet sovne til pupp i dag, pleier ellers å sovne fint på dagen av seg selv. Bæsjen hans var mye tjukkere enn vanlig også. Er dette vanlige tann symptomer? Hvor lenge varer det??? Håper noen vil svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett noe til tenner hos min lille (2 1/2 mnd) enda... Så jeg har ingen egen erfaring...

Synes jeg har sett noen her inne tidligere skrive at det tar ca en uke fra tannen synes til den kommer...

Er visst vanlig at de er litt sutrete, endret sovemønster, mer pupp, sikler, endre bæsj... Dette varer visst en 2-5 dager...

Som sagt, dette er ikke egenerfart, bare ting jeg har plukket opp mens jeg har sittet og lest her... :o)

Skrevet

Hvis du kan kjenne at det er skarpt er nok tannen nesten gjennom. Her gikk det 1 uke fra vi så en "grop" til tannen var kommet litt opp.

Skrevet

glemte å svare på resten.. ;) Ja, helt normalt at de sutrer litt, det kan klø når tannen bryter gjennom, kan også gjøre litt vondt.

Har du en bitering han kan bite på for å lindre kløen? Fine de med vann i som du kan ligge i kjøleskapet. Dentinox, lokalbedøvende middel, kan hjelpe. For oss hjalp det å la henne sutte på en frotteklut som vi dyppet i kaldt vann av og til. Du kan også gi Paracet dersom han virker plaget, og/eller får feber.

Har hørt at bæsjen også kan bli påvirket ja, men vi merket ingenting til det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...