Candy girrrl Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Var til jordmor i dag. Har to fødsler bak meg der jeg har født naturlig. De har gått raskt og greit, uten komplikasjoner. Men jeg synst de var veldig vonde. Så jeg sa jeg kanskje vurderte epuderal denne gangen. Da sier hun at det kunne ikke jeg bestemme selv. Det var det jordmoren som bestemte. Og siden jeg hadde to komplikasjonsfrie fødsler (men smertefulle) bak meg kunne hun med ganske sikkerhet si at jeg neppe ville få epuderal. Ble litt paff jeg.. Trodde dette var et tilbud i Norge man som fødende kunne velge selv. Vet jo at det ikke alltid er anestesilege i nærheten eller at man rett og slett ikke rekker, men her var det rett og slett snakk om ikke å få, uansett!
Minmai Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Håper du ikke skal ha denne jordmoren tilstede under fødsel da, hun kunne jo vært litt mer oppmuntrende. Jeg tror man stort sett kan velge selv, i hvert fall på større sykehus, men det er jo jordmor og lege som er ansvarlig, og som må vurdere om det er forsvarlig.
ScaryMama Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Epidural velger man selv. Det lønner seg å være veldig klar på forhånd om at man ønsker dette fordi mange sykehus ikke ønsker å gi dette (dyrt).
pastasalat Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Synes ikke denne jordmoren hørtes hyggelig ut nei... Det står så fint i alle bøker at vi skal få planlegge fødselen vår ut fra våre behov, men du har tydeligvis møtt på en som ikke helt skjønner det tror jeg..... Ønsker deg lykke til og håper som Minmai at denne jordmoren ikke er tilstede under din fødsel. Håper du får en fin fødselsopplevelse:-)
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Du skal kunne bestemme selv.Men noen jormødre nekter.Fikk ei slik første og tredje gangen.Beste er å skrive ett fødsels brev.Skrive at du ønsker epidural om du rekker det.Da pleier de ikke nekte deg . Idiot jordmor du har havna hos da :0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå