sprellemor Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Etter råd fra HS begynte vi med fast føde i tillegg til morsmelk da tulla var 4 mnder. Begynte m grøt. Da det gikk greit fikk hun potetmos. Da var ikke grøten interessant lenger. Så fikk hun grøt med litt pæremos, og nå er ikke potet interessant lenger. Vi holder på å bli gale. Og ellers er det fullstendig kaos med mattidene. Nå prøver vi å være strenge med tre timers mellomrom (hadde 2 1/2, men så ble det rot). Og så har hun begynt å våkne på natten igjen, og det gjorde hun aldri før. Vet at jeg har klaget over dette før, men jeg er så sliten av å ikke få sove. Sambo har lagt seg inn på hennes rom de siste nettene (han har perm) så jeg ikke skulle våkne, men det er umulig å unngå å høre henne, og så får jeg ikke sove igjen. Jeg holder rett og slett på å bli gal. Nå gjør vi det sånn: mat ca hver 3. time (hvis hun ikke sover), og på kvelden får hun ca kl 5, kl 7 og kl 9 og så legger vi henne 9.30.Og så våkner hun rundt tre (før sov hun fra ti til 6-7 neste morgen). Gjør vi noe galt?
K&K2 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Hei, jeg forstår godt at du føler du blir gal av lite søvn, det gjør de fleste av oss. Jeg tror ikke dere gjør noe galt, men du sier ingenting om hvor lenge du har holdt på? Jeg tror en av de tingene som er viktig når man begynner med nye rutiner er tålmodighet. Det tar tid å få barna til å venne seg til nye situasjoner, eller forandringer som forskjellige mat typer. Min erfraring når det gjelder søvn er at dette går opp og ned. Kaya er 1 1/2 nå, og hun har sovet godt gjennom natten lenge nå, men fremdeles har hun periorder hvor hun sover dårligere, og hvor hun våkner opp flere ganger om natten. Dette er slitsomt, men det går alltid over. For meg ble det lettere da jeg på en måte bare aksepterte at det var sånn, så slapp jeg å bruke så mye energi på å prøve å skjønne hvorfor ting var som det var, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg tror kanskje en ide kan være å holde dere til sånn nogenlunde samme tider, dva at hun spiser til samme tider hver dag, og at dere har rutiner på hvordan dere gjør ting om natten? Dette gjorde deg sikker ikke mye klokere, sorry! Ønsker dere lykke til ihvertfall - dere får det til til slutt. Helt sikkert!
sprellemor Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2006 Takk for det. Jeg prøver av og til å tenke sånn at dette må jeg bare akseptere. For det er jo sånn at det som funker i dag ikke nødvendigvis fungerer i morgen . Og tulla er blid og fornøyd stort sett, så jeg har egentlig ingenting å klage på. Måtte nok bare lufte litt. Er så trøtt. Og begynner å merke det på den ellers utrolig tålmodige faren hennes også. Tærer litt på. :-)
1+1=2* Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Gutten min på 4 mnd sov før minimum 6 timer i strekk, gjerne 8-9. Nå våkner han hver tredje time eller oftere hver natt. Sånn har det vært i 2-3 uker. Tok det opp med helsesøster, som mente at dette var helt vanlig. Han spiser ikke så mye på dagtid som han gjorde før. Nå er han opptatt av alt som skjer rundt seg. Jeg tror kanskje dette har litt å si at han våkner så ofte om natta, men jeg vet ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå