Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Vi ventet vårt første barn sammen og jeg er 38 år. vi hadde fortalt det til ungene og så mistet vi i en MA i uke 12. ungene hadde da fått vite dette et par uker før, da vi trodde alt var ok. så i en telefonsamtale sier han eldste datter etter dette til meg " du er for gammel til å få unger du" jeg kjente jeg kokte og svarte ikke ( hun er 9 år) så kom de nå på samvær og vi venter igjen. jeg er nå 8 uker på vei, og hadde bestemt oss for å vente å si noe. men min søte samboer klarte ikke annet enn å si noe da :-) men får håpe det går bra nå da, er jo skjelden det går galt to ganger på rad, og jeg har jo født 3 stk uten noe MA eller SA før eller mellom før. Sa satt jeg og min stedatter ved bordet her i dag og hun sa" du er jo for gammel du" og jeg spurte " hvem sier det da?" " mamma sier det sa hun" jeg skjønte jo det, men måtte får det bekreftet. Fy fan tenkte jeg ....hun koste seg da vi mistet sikkert og sier slikt til ungene. for en ........ ja. så jeg for første gang svarte noe jeg lurer på om jeg burde angre på...men jeg gjør det ikke. og det har vært sååå mange ganger jeg har lyst å gjøre det for andre ting. svarte" du får hilse mamman din å si det mange som får unger som er gamlere enn meg, og det er jo bedre å være gammel nok til å ha unger enn å ikke være det som mora di som ikke kan snakke normalt til dere" håper hun sier det....... men fy så fælt å bruke ungene slik. men nå er jeg sååååå drittlei etter så mange slike utsagn om alt mulig hun blander inn ungene i. til og med retten ba henne la være med slikt en gang før. vi har aldri sagt et skjevt ord om moren deres til de før.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Oj, for et innlegg. Det er et minefelt, dette, med ekser som sier teite ting og barn som tar det med videre. Fy f... jeg skjønner deg så godt! Jeg hadde nok hatt lyst til å ville si det samme som deg i den samme situasjonen, men så tror jeg at jeg ikke ville sagt det og angret på det etterpå. Kanksje ikke så lurt, men på en eller annen måte må de få vite at det skader barna i lengden å holde på sånn. Jeg synes det du sa var bra på et vis, men alle barnepsykologer ville nok fått sjokk. vet ikke om dette var til å mye hjelp, men jeg kjenner bare jeg blir så sinna på dine vegne. Alt man må finne seg i !!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Ja.... hvor mye skal en virkelig finne seg i????? det blir jo et skikkelig dilemma dette. Jeg har også fått endel kommentarer fra samboers barn og forskjellige ting."Mamma sier du gjør det feil, vi må gjøre ditt og datt slik og slik"...."Mamma sier at vi må si at ditt og datt vil vi ha osv osv." men den mest sårende var en tid etter at vi hadde fortalt at vi skal ha barn nr. 2 "Mamma sier at nå må dere slutte å få barn....skal de virkelig ha barn NÅ igjen..." (Jenta vår ble 2 i september og vi skal ha vårt andre barn i løpet av en måned) Jeg blir litt sånn reservert ovenfor barna hans, orker ikke å si så mye til de.... de springer jo hjem med det, og jeg får kommentarer tilbake.. SÅ JEG SKJØNNER DEG GODT!! Kan du ikke be mannen din snakke med henne, be henne om å slutte å si slike ting til barna eller så barna hører det. Det sårer vel han også...??
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tror det er lurt at barna også lærer at slikt sier man bare ikke. Litt avhengig av alderen, selvsagt. Men de må lære seg folkeskikk de og, og at alt mammaen sier ikke nødvendigvis er så smart å bringe videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå