*bolla pinnsvin* Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Må bare si at jeg er super-lettet for at jeg har nok melk og ingen problemer med å amme, for det er søren meg nok mas om det! Selv om jeg ammer, så betyr jo ikke det at jeg ser ned på de som sliter med det, bare at jeg blir desto mer glad for at det går smertefritt for meg! På mange av innleggene her virker det som om man er en dårlig mor hvis man gir mme og det blir jo helt feil! Vi er tre søstre og ingen av oss har fått mm lenger enn sju uker. Moren min slet så fælt med det at hun rett og slett ikke orket mer og gikk over til flaske. Det skulle vel bety at vi kom til å få et fælt liv, med en mor som ikke brydde seg om vårt beste? Vel, hun har støttet og fulgt oss opp hele livet. Hun har vært der på så godt som hver håndballkamp, fotballkamp og konsert. Hun har vært taxisjåfør, kokk, bank og psykolog. Senest i går var hun og pappa vertskap på dåpen til lillegutt og jeg og sambo betalte ikke en krone for mat og blomster. I dag morges stod hun opp kvart over seks, selv om hun har etterlengtet høstferie, sånn at jeg kunne sove noen timer ekstra. Så kom ikke her og si at de som ikke ammer er dårlige mødre, for bedre mamma enn min skal dere lete lenge etter og jeg blir stolt bare jeg klarer å gi barna mine en brøkdel av hva hun har gjort! Vet du ikke leser dette, mamma, men er så utrolig glad i deg!
Gjest hemmelig tåfis venn Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Tusen takk, jeg ammer ikke. Men godt å høre at jeg ikke er en dårlig mamma.=)))) Beklager nicket akkurat nå, men det er så slitsomt å bytte frem og tilbake =)
Lindis :-) Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Takk takk :-) Ammer ikk lenger men føler meg absolutt ikke som en dårlig mor av den grunn !!
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Slenger meg på denne ! Ammer selv, men synes alle er like gode mødre, mm eller mme sier vel ingenting om hva slags mor man er ! STÅ PÅ JENTER ! Vi må heller støtte hverandre !!! Klemmer fra meg
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 fint innlegg.. det trenger ivhertfall jeg idag, for jeg sliter BIG TIME m amming og har gjort fra dag 1..snart gir jeg meg, men her vanvittig dårlig samvittighet for det.. har skrevet litt om mine ammetanker herinne tidligere, og har da sagt jeg akseptert at jeg ikke har nok melk og må gi mme i tillegg.. men fra det til å slutte amme helt fordi meken tar slutt er det langt å gå for å akseptere det og..
Mamma til verdens beste barn Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Takk for ett koselig innlegg om hva en mor er og skal være:) Det er sånn jeg har det med min mor også, og jeg har aldri blitt ammet en dag! Litt morsom bi-historie bare: sikkert bare tilfeldig men alikevel... Søsteren min ble ammet, og har masse allergier og høysnue. Jeg ble aldri ammet og har ikke hatt en allergisk reaksjon i hele mitt liv... Spurte foressten legen på 6 mndskontroll i dag ang fedme. Har tenkt så mye på dette etter innlegget før helgen om hvor fete mme barna blir. Det hun sa var at babyer som blir "overvektige" av mme kan slite mer med det siden enn babyer som blir "overvektige" av mm. Det å være mor er mer enn å amme ja, takk for at du minnet oss om det:)
Sina73 Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Tusen takk!!! Vi flaske-mødre trenger oppmuntring.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 fint innlegg ja! men en ting, da æ ikke fikk melk å snakka me di på sykehuse om at æ sku gi flaska så va det første ho sa til meg " det gjør ingenting, du er ikke nå dårligere mor fordet" å så masse innlegg her om at ammanese mødre skal være bedre? nåh? skal vi uten melk sulte ungan da.. hadde vel fått kritikk da åsså tenke æ . men di får SNAKKE TIL HANDA for sånt tullprat gidde ikke æ å bry mæ om å håpe ingn som må gi flaska føle seg nå dårlig heller. hadde faktisk ikke tenkt tanken på det at man skal være dårligere mamma for det før ho jm sa det på sykhuse å alt det tulle her,...
Jerry 82 Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 For et flott innlegg! Tror mange har det på denne måte, og det er faktisk ikke før den siste tiden det har blitt så mye fokus på amming og hvor bra det er. Før var det ikke vanlig å amme så lenge, så da fikk barna kumelk blandet med sukkervann, og det ble faktisk folk av de også Det å være en dårlig mor må være å ikke gi mat og det de trenger til barna sine, så om melken kommer fra flaske eller pupp har nok ingenting å si
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 For et tåpelig innlegg. Spør du meg er det nettopp innlegg som dette som bidrar til at man som mor som ikke kan amme, føler seg mindreverdig. Jeg har ikke fått til dette selv, da lillegull hadde helt feil sugeteknikk som gav meg sår, brystbetennelser osv osv. Har aldri tenkt tanken at jeg er en dårligere mor av den grunn. Men når det HELE TIDEN kommer sånne som deg og liksom skal passe på oss mme-fruer, og si gang på gang at vi ikke er noe dårligere mødre av den grunn, DA begynner man å tenke slike tanker. Så vær så snill å heller ikke bry dere så masse om hva andre gjør og ikke, så går det så bra så!
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2006 HI her! Vet du hva? Nå ble jeg faktisk lei meg.. Mente bare å gi litt støtte i forhold til at mange her inne synes å mene at de som gir mme er dårligere mødre enn de som ikke gjør det, men det slo selvfølgelig feil det også. Damned if you do og damned if you don't - er det ikke sånn det er? Hyggelig at du er anonym også og ikke tør å skrive innlegg med ditt eget nick...
Maia mor til 4 Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Synes det var et flott innlegg jeg. Godt å høre at ikke alle ser ned på oss "flaske-mødre" Klem i høstmørket
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Hvis man går rundt og tror at alle ser ned på en fordi en ikke ammer, så er en bare paranoid....og man blir det av slike "trøsteinnlegg" som dette. Man kunne like gjerne skrevet til homofile at de ikke er noe mindre verdt enn andre, eller at blondiner er like smarte som resten av befolkningen. Kan man ikke amme pga forsjkellige årsaker, har dette null å gjøre med oppdragelse, kjærlighet til barnet og oppfølging i hverdagen å gjøre. Forstår ikke hvorfor HI engang gidder trekke paraleller mellom amming og dette????
#gurimalla# Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Get a life anonym... Ærlig talt! Tror ikke HI mente noe galt med det innlegget i det hele tatt. Det får da være måte på å vri å vende å kverulere.... Huff nå kjente jeg at jeg ble litt sint.. For jeg kom inn på siden her nå og så det innlegget... Og jeg synes det var veldig koselig,ingen agenda bak i det hele tatt. Tror kanskje HI bare ville prøve å få den tåpelige mm og mme debatten over i et annet spor, eller rett og slett legge den død... Åsså får hun dette fra deg??? Nei,nei.. det går ikke an. Så HI ikke bry deg om anonym.. Tror jeg skjønte hva du ville med innlegget ditt. Men noen er her inne alltids for å kverulere..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Denne debatten skulle ikke vert i det hele tatt. Men den bare fortsetter med slike innlegg. Bidrar til det motsatte av det som er ment. Tror heller ikke HI mente noe vondt med innlegget sitt, men syns det var tåpelig fordet om.
mammaen til G & A Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Slenger meg paa denne, det er saa utrolig dumt at de som ikke ammer (og jeg har selv ett barn av hvert her) kan foele seg som daarlige moedre bare fordi de gir mme til barna sine. Det er mere viktig at barna har en mamma som er glad i dem og kan ta godt vare paa dem enn om de faar mm eller mme. Klemmer fra
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Du må ha det kjipt som har en så negativ tankegang. Skjønner ikke hvorfor folk hele tiden absolutt MÅ komme med noe negativt, når det er tydelig at Hi bare mener å være snill. Gir selv bare mme.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 3. oktober 2006 #21 Skrevet 3. oktober 2006 den var til anonym som synes det var et tåpelig innlegg...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #22 Skrevet 3. oktober 2006 Helt enig. men det er vel ikke noe vits i å mase om det hele tiden. Alle vet vel at de som ikke ammer el like gode mødre som de som gjør det????
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #23 Skrevet 3. oktober 2006 TUSEN TAKK!!! AMMER IKKE SELV, OG FØLER SELV AT JEG BLIR SETT VELDIG NED PÅ.. AMMET I BEGYNNELSEN, MEN PÅ GRUNN AV SMÅ BRYSTVORTER OG VEDIG HOVNE BRYSTER VAR DET VELDIG VANSKELIG FOR GUTTEN MIN Å TA PUPPEN. BLE JO VÆRRE NÅR JEG STRESSET MED DET.. SÅ TUSEN TAKK FOR STØTTEN, VET AT JEG KAN BLI EN GOD MOR FOR DET!
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #24 Skrevet 3. oktober 2006 HI igjen.. Nå har det visst blitt mye debatt her og det var jo ikke helt meningen. Skrev ikke dette innlegget for å trøste de "stakkars" som må gi mme, for det er jo ikke noe stakkarslig med dem! Synes bare det har vært så mye drittslenging her inne angående dette og det er jo ikke nødvendig! Det er så mye press fra helsestasjon, jordmor, osv om å amme at jeg ikke helt ser nødvendigheten av at vi skal holde på slik her inne. Vi er alle mødre og jeg har ennå til gode å møte en mor som ikke vil det beste for barnet sitt. Det jeg synes er så trist er at fortsatt, etter nesten 30 år, sier moren min at hun har dårlig samvittighet for at hun ikke ammet oss lenger! Er det noe jeg ikke har ofret en tanke gjennom hele min oppvekst, så er det i hvert fall det. Derfor synes jeg det er viktig å holde fokus på at det å være en god mor er så uendelig mye mer enn akkurat om maten kommer fra pupp eller boks. Hvis noen vil bli sure for dette også, så får de bare bli det. Hvis det ikke skal være lov å forsøke å være oppmuntrende og hyggelige med hverandre her inne, så gir jeg snart opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå