Snuppisa Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg fant sengetøy på knalltilbud i dag, så jeg kjøpte en del. Tenkte å gi bort i gaver det jeg ikke har behov for selv, må derfor prøve å skaffe meg en oversikt over hva jeg trenger selv, hehe.... Jeg venter mitt første barn i slutten av oktober. Jeg skal først bruke vugge (dyne på 60*80cm), og deretter sprinkelseng (og dyne på 80*100cm). Til vogna har jeg Voksipose til vinteren, men skal bruke dyne når våren/sommeren kommer. Hvor mange sett med sengetøy har man behov for i hver størrelse? Syns det er greit å høre fleres meninger om dette, regner med at folk har forskjellige oppfatninger...:-)
-carina- Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 2-3 fynetrekk, tror jeg... Som regel rekker man å vaske ett sett, før man behøver å bytte igjen... Vaskemaskinen går jo som regel hver dag... (Men i fall man skulle ha to uhell på en natt, så kan man kanskje ha tre sett!) Det kan jo være at du behøver noen flere laken, det er litt mer sannsynlig at "uhellene" treffer lakenet. Kanskje fire laken... )
firemerkersmør Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, 2-3 dynetrekk. Kanskje 2 laken til vogga. 3 til sprinelsenga. De kan også bruke i vogga ved uhell.
firemerkersmør Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Er ikke ungen for stor til bagen med dyne til våren? Tror det, og da er det vel ikke aktuelt med dyne? I så fall er det kanskje lurt med litt flere trekk. Jeg synes dyner som er ute blir fort "ekle"
Luca Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Snuppa her er 2 år, og bruker minst dyen i vogna si, så aktuellt med dyne i hele vognperioden.-)
Luca Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Vi hadde en dyne til vugge, som ble med i sprinkelseng i begynnelsen, og en i vogna, og en større dyne til sprinkelseng(80x100) Det holder jo sikkert med et par til hver, men vi har sikkert en 4-5 i hver str.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 brukte bare bagvogn fra mars til mai, brukte dyne oppi der, deretter brukte vi for det meste sportsvogn, av og til med dyne, teppe på toppen, nå med pose som hører til vogna. brukte lita dyne i kurv og vugge, eller bare teppe når det var ekstra godt og varmt på rommet. hadde 2 vogn laken, 2 vuggelaken, og 3 små dynetrekk (vogn og vuggedyne var samme størrelse) anbefaler bruk av grobag, eller samme type ting, når de er for store til kurv/vugge, og ruller rundt og flytter seg i hele senga. da er dyner mer et problem enn til nytte, ikke bare kan det være farlig om de får den over hode, men de blir jo ofte liggende uten, og kan lett fryse, bli forkjølet, eller bare vokne å sutre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå