Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg ammer enda.. bare litt, dvs mårran!!! Lovet meg selv at når han ble 2år så skulle det være stopp!!!.... mmmm særlig det... får det bare ikke til, hvordan være hard mot meg selv... Vil bare slutte, fordi nå er han gammel nok og han trenger absolutt ikke pupp!!! :-((( Og jeg vil bare ha dem for meg.... kanskje jeg skulle prøve m plaster.... hjelper det??
Stirra ner 32+5 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg sluttet da hun var 17 mnd gammel. Da fikk hun bare om morgenen, vi hadde sluttet med kveldspupp en stund tidlogere. Det vi gjorde, var at pappen stod opp med henne, hun fikk ikke komme opp i vår seng i begynnelsen siden det var der hun hadde blitt ammet. Hvis hun fikk komme inn til oss, passet jeg på å ha klær på. Jeg vet jo ikke hvor ofte han får, og i hvilke situasjoner. Men jeg ville prøvd å unngått disse situasjonene, samt ikke vært toppløs rundt ham i begynnelsen. Du kan jo prøve å si at det er tomt, det funket her de få gangene hun spurte. Lykke til!
Dano Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 jeg holder på å slutte nå, han er 4,5 mnd. første ammet jeg ikke mer enn litt den første mnd(hun ville ikke suge) MEn pumpet meg og ga på flaske til hun var litt over 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 ok, kan jo prøve det trikset også.. noen fler gode råd?? HI
mammaen til Thomas Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hei, ammet til han var 2 år og 4mnd jeg. Det var en kamp når vi skulle slutte....men må bare ha tålmodighet, og være bestemt. Hadde plaster og sa også at det var tomt....det var hyl og skirk hver morgen...måtte bare være sterk og stå imot.. Uff, ikke gøy. Trodde vel innerst inne at han etterhvert ville miste interessen selv, slik at det gikk naturlig, men det ble nesten omvendt, han spurte noen dager etter mer. Ikke gøy å avvenne en toåring med kosen sin nei... Hvis det en gang kommer en liten en til vil jeg garantert slutte å amme tidligere, for det røsker litt i hjerteroten min når jeg må si nei, og han er sååå lei seg.... Dette er to mnd siden nå, men det kan fortsatt hende at han kommer og spør... Lykke til! Det går fint, men du må bare være bestemt og tålmodig i noen dager!
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 sluttet da han var 5 mnd, da ville han ikke mer selv! hadde ikke noe problem med det i det hele tatt:) kunne godt ammet lenger, men han ville heller han flaske..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Hurra, første dag uten amming:-DDDD Det var litt hyl og skrik, men varte ikke lenger en ett par minutt.. så var det stilt, han sovnet faktisk igjen og sov helt til kl 07.15:-)) Håper det går like greit i natt, mårra! HI
mammaen til Thomas Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Så flott da!!! Skal se det går helt fint. Ofte gruer vi oss veldig, også innretter barna seg lettere enn vi tror. Kanskje han ikke er såå avhengig av den puppen som det du trodde.... Dette går fint, stå på. Synes du er flink jeg, for jeg vet hvor vanskelig det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå