Gå til innhold

Hun må! men kossen får eg det til...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentå mi nekte rett å slett spise grønnsaker, om det er poteter, eller brokkoli, eller mais..

Ønske tips på hva eg kan gjøre som hu blir litt mer glad i sånt? Eg har prøvt å blande me sausen til middagen.. men kanskje dere har klart det på en annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Server grønnsakene liggende forran henne på bordet, og la henne få småspise av dette selv. Litt lek og utforskning, men det må smakes på også, bare se! :)

Skrevet

Leste i siste Foreldre og Barn om utvikling av smaksorganer. Det skal visstnok være slik at barn ofte ikke liker brokkoli f.eks. Men kokte gulrøtter, paprika og sånn som er søtt på smak som regel blir bedre likt. Vår lille gutt liker godt kokte gulrøtter. Brokkoli og blomkål er ikke like godt. Men mais og grønne erter er veldig godt. Da sitter han og plukker og spiser en og en, leeeenge...

Vår gutt er heller ikke glad i saus. Han vil gjerne spise selv og da må det være biter som han kan plukke selv. Ikke moset mat.

Skrevet

takk for svarene jenter =) eg ska nå prøve og koke opp en skål me litt forskjelligt og la henne få gjøre det sjøl. er bare litt plagsomt av og til fordi eg vil liksom ikke bortkast maten vettu.. men bedre og la henne hive maten rundt å spytte det ut, enn å la vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...