Gå til innhold

Kan jeg begynne å gi han litt fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 4 mnd på lørdag, er født 9 dager etter termin. Har i det siste begynt å våkne flere ganger om natta, før var det alltid bare en gang, så tenker på å begynne md litt grøt om kvelden snart. Er det for tidlig å begynne med litt smaksprøver på grøt/banan/purè etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan nok begynne litt forsiktig med smaksprøver. Jeg fikk ihvertfall beskjed fra helsestasjonene at jeg kunne velge om jeg ville begynne når hun var 4 eller 5 mnd. men du burde ta litt sviskesaft i grøten da, så han ikke blir hard i magen. Lykke til :)

Skrevet

Ok, da tror jeg at jeg begynner så smått jeg :) Fikk høre på min helsestasjon at vi burde vente til 5-6 mnd nemlig, men har hørt flere si 4 mnd. De sier så mye forskjellig..

Skrevet

Skal begynne til helga vi, vår er 3 mnd. Har for lite mm til han og ønsker at han skal ha minst mulig mme pga allergi, derfor skal han få melkefri grøt snart...

Skrevet

På grunn av allergi? Jeg har fått vite at det er bedre å gi mme hvis man ikke har nok melk selv, enn å gi grøt før barnet er 6 mnd, da det er mer næring i mme.Men at det selvfølgelig ikke skader å gi grøt, velling og andre smaksprøver hvis man vil det.

Skrevet

Opptil 4 mnd anbefales MME dersom man ikke har nok melk, etter 4 mnd, bedre å begynne med litt fast føde, sies det.

Skrevet

vi prøvde med grøt til lillemann da han var nesten 5 mnd, men han kastet opp igjen... Kanskje han tarmene var klar for grøt???

så jeg har funnet ut at det var like greit å amme om natta og prøve igjen nå når han blir 6 mnd. Det har faktisk vært helt greit, så lenge det er det beste for han. Jeg klarer noen uker med nattamming! Han får jo bare mat og sover videre. Klart jeg gleder meg til han sover hele natten igjen, men det er helt greit for noen uker altså!!!

Skrevet

Ja selvfølgelig greier jeg fortsatt nattamming! Han sovner som regel med en gang etter mat på natta, så det er ikke noe problem, men han har begynt å bli så urolig på kveldene og litt lite interessert i puppen egentlig. Prøvde med to skjeer med pæremos kveld, veldig komiske grimaser på lillegull, men tror han syns det var litt godt :P Gleder meg til å prøve litt imorra igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...