Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 ulønnet permisjon i ett år til,å når må jeg gi beskjed. flott om noen kan svare meg
*guttemamma* Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Nei det trur jeg absolutt ikke at han kan. Det er jo et tilbud som vi foreldre har, så jeg kan ikke tror at arbeidsgiver kan nekte. Men man må jo søke på nytt tror jeg til arbeidsgiver. Men jeg vet ikke helt sikkert om det her, så det hadde jo vært bra om noen her inne hadde peiling må dette... kanskje man rett og slett bare skal ta kontakt med trygderkontoret så man sikker..
-carina- Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tror det er en rettighet foreldre har, så de kan nok ikke nekte deg ett års ulønnet permisjon... Tror du må gi beskjed senest 3 måneder før du egentlig skal starte å arbeide igjen... Men jo tidligere de får beskjed, jo bedre er det jo for arbeidsgiver. Kan du ikke ringe arbeidsgiveren din og høre? )
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Du har en absolutt rett til dette. Begge foreldre kan ta opptil ett år ulønnet permisjon hver, men det må tas fortløpende etter fødselspermisjonen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Arbeidsgiver kan ikke nekte ulønnet permisjon, jfr. Arbeidsmiljølovens paragraf § 12-5. Foreldrepermisjon Se: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-012.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå