phantomet Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hei alle sammen! Her går det unna om dagen. Med bursdager i alle varianter, amming døgnkontinuerlig og en familie som holder mamma på ta hev... Siste krav om hjerneaktivitet kommer fra junior på tre år, som viser klassiske tegn på søskensjalusi... med uttrykk i sinne mot eldre barn i barnehagen, sutring når eldre søsken krever oppmerksomhet, mareritt og gråt om natten...og et enormt behov for å herske over alle familiemedlemmer, de voksne inkludert... Til vanlig er junior en sindig, tenkende og svært kommunikativ liten gutt, men nå ser det ut som om det har gått i stå. Og siden jeg mener at min plikt er å være "verdens beste mamma" har jeg intense dager, for å finne ut hvilke grep som passer best for å løse opp i den tydelig vanskelige hverdagen til lillegutt... Noen andre som har opplevd liknende? Tar gjerne imot tips, råd og innspill.... (Prøver nå med kortere dager i barnehagen, spesielt tilrettelagte aktiviteter for junior, eksklusiv tid med en av oss voksne, mer tid til rolig lek hjemme slik han er vant med fra tiden før barnehagelivet begynte... Har bestandig hatt klare grenser, praktisert konsekvens, ros, oppmuntring og positiv fokus kontra negativ....)
Gummelillan Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Velkommen i klubben ;-) Det er nøyaktig 20 mnd mellom yngste og nestyngste hos oss. Da Leonora ble født virket det umiddelbart som om dette var guds lykke for både liten og stor. Men så, etter en liten mnd, ble vår nå 2-åring omskapt til et lite "monster". Hun slo og spyttet, og hadde ekstremt mange likhetstrekk med lille My fra Mummitrollet... Vi gjorde vel omtrent de samme tingene som det du nå har satt i verk. Og i tillegg kom jo til slutt sommerferien og sørget for mange uker med bare kjernefamilien med mye tid til hverandre. Og sakte men sikkert har vi greid å "re-starte" den søte, lille frøkna vår og fått tilbake den herlige ungen som hun engang var før 20. april.. ;-) Fortsatt kan det komme over henne og hun reagerer fortsatt med sjalusi, spesielt hvis jeg er alene med de to minste, men vi ser virkelig lyset i tunnelen nå! Lykke til! Tror du gjør alt riktig. Må bare ta litt tiden til hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå