Gå til innhold

Hjelp! Ang grøt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På pakken med maisgrøt står det: 1t-skje de første dagene og så øke på hver dag og til slutt er man opp i full porsjon på 3/4 dl. 3/4 dl er ikke dette veldig lite? Men ville vært alt for mye med 3-4dl også. Forvirra. Skylder på ammetåke.

Hjelp please!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her er snart 6 mnd og jeg lager grøt på 100 ml vann :-)

Hun klarer aldri å spise opp det, men jeg tror en full porsjon er 100-150 ml vann/mme/mm

Skrevet

trOR 4 MND grøtene har en annen porsjonsstørrelse enn 6 mnd, og så vidre!

Skrevet

Det kan godt være men det er samme blandingsforhold på grøten..

Prøv deg frem da..

Jeg begynte med 50 ml veske når hun var 4 mnd, og nå er jeg oppi 100 ml...

Skrevet

50ml veske til 4mnd ok :)

Men hvor mye pulver??? Ny på dette her jeg.. Babyen drikker alt fra 150-200ml mm/mme pr måltid!

hi

Skrevet

Jeg blander ut på 150 ml melk. Det er for lite for min å bare få den posjonen som står pakk på pakken. Men alle barn er forskjellig.

Måler aldri opp pulverert heller. Tar litt melk i en bolle, fyller på litt pulver, rører litt, fyller på litt mer melk, deretter pulver osv. til jeg får ønsket tykkelse.

Skrevet

Jeg tar 1 dl grøtpulver og 1,3 (ca) dl mme. Blir litt mer enn en porsjon og akkurat passe til Lille. Han får det 2 ganger daglig (formiddag og kveld) nå. Han er 6,5 mnd og har fått grøt i 6 uker nå. Men han er ganske liten da (7120 gram, 68 cm) mulig større babyer trenger større porsjoner.

Du kan jo lage akkurat som anvist på pakken så du ser hvordan konsitensen skal være, og lage til litt større porsjoner etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...