Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 av religiøse og etiske grunner. Har flotte friske barn! Bør jeg skytes?
Gjest_1001 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Folk har jo lov til å velge som de vil. Personlig velger jeg å vaksinere. Hva andre gjør er egentlig opp til dem. Jeg skal ikke legge meg opp i grunnen til at noen ikke vil vaksinere. Vi bor i et fritt land og ingen trenger å skytes fordi de velge noe de mener er riktig for sine barn.
gullets mamma Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 det som er ulempen er jo at dersom de skulle få disse sykdommene,så kan de jo smitte små barn som ikke er vaksinert ennåe.Noen av sykdommene kan jo føre til døden...........
Milly72 Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Nei du bør ikke skytes, men du bør vite at mange sykdommer (f.eks. polio) er nær utryddet i Norge fordi nesten alle barn har blitt vaksinert mot dem. Om andelen barn som ikke blir vaksinert overskrider en viss grense vil sjansen for at sykdommene blusser opp igjen øke dramatisk. Man vaksinerer selvsagt for å holde hvert enkelt barn friskt, men massevaksinasjonsprogrammer har også den effekt at selve sykdommen holdes i sjakk. Det betyr at de valg du tar for dine barn trolig vil fungere utmerket for deg, men hvis veldig mange begynner å ta samme valg så vil alle få en forhøyet risiko. Derfor synes jeg det etiske ved det valg du har gjort ikke er spesielt imponerende ift hvordan jeg tenker etikk.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Hvorfor spør du på denne måten? Ønsker du å provosere frem en debatt eller tviler du på om du har tatt riktig avgjørelse? Forstår ikke helt innlegget ditt, men ser du har fått noen veldig fine svar.
En_av_hver Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Skytes er vel i drøyeste laget.....men jeg må si meg enig i de andre over her, og skal heller ikke legge meg borti hvorfor du har valgt som du har gjort. Det er opp til hver enkelt hva de velger for sine barn, men jag må allikevel få si at jeg betviler om det du har gjort er riktig siden vi har den kunnskapen vi har om disse farlige sykdommene i dag. Har du noen gang tenkt på at dine barne (heldigvis) er friske pga alle som ER vaksinert???? Er du ikke litt gratispassesjer??? Og hvorfor signerer du med anonym? Litt feig?
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Nei, du bør selvfølgelig ikke skytes. Du har flotte friske barn fordi andre barn vaksineres (du kunne jo ellers ha flaks også at de ikke ble smittet). Hva om barna dine ble utsatt for smitte av meslinger. En sykdom som kan være dødelig. Tenk etter hvordan du ville ha følt det hvis et av barna dine hadde fått og tatt skade av det, men du kunne ha forhindret det ved å vaksinere ham/henne. Jeg er en sterk tilhenger av vaksine, og jeg må si at jeg kan ikke egentlig forstå hvorfor dere velger å la være (selv om du sier det er av etiske/religiøse grunner). Vi har lov til å ha ulike meninger da, det er noe av det jeg setter pris på i dette landet!
mamma_74 Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Kan jeg spørre om hva de religiøse og etiske grunnene er? Er oppriktig nysgjerrig.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 dersom man ikke vaskinerer barna sine,kan det bli nye epidemier.Syns ikke dette skal være et valg.Blirr irritert når jeg tenker på at ditt barn kan smitte mitt eller andres barn.De minste barna har dårlig imunforsvar og får ikke vaksiner i starten.Tenk om barnet ditt smitter noen.Fy skam!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har også 3 flotte barn, men desverre er en av dem alvorlig syk. P.g.a. immunsvikt kan ikke han vaksineres. Jeg må stole på at nok mennesker velger å vaksinere sine barn, slik at mitt barn ikke blir smittet av sykdommer, som kan få mye alvorligere konsekvenser for han, enn for dine barn. Synes mitt barn lider nok, om ikke jeg skal stenge ham inne, for å beskytte ham mot deg og dine likesinnede. Er av etiske grunner i mot skyting, men synes du er veldig egoistisk på dine friske barns vegne.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg velger også å la være å vaksinere mine barn! Det finnes ingen bevis for at vaksiner faktisk virker, og alle som vil vite mer om emnet bør ta en titt inne på vaksinedebatten før dere tar avgjørelsen for deres barn.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes ingen bevis for at vaksiner virkelig finnes? ER DU HELT TETT I TOPPEN? Selvfølgelig er det vitenskapelige bevis for dette, hvor har alle disse dødelige sykdommene tatt veien etter vi fikk vaksinasjon da?????????? Bruk hode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se hvordan det går med barna i våre fattige land hvor det så å si ikke er en eneste vaksine, de blir ikke 2 år engang! UVITENDE DUMME KVINNFOLK!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 At de fleste barn i fattige land dør av mat og vannmangel og dårlige hygieniske forhold, trenger man ikke være rakettforsker for å forstå. De fleste av sykdommene det vaksineres mot, var så og si utryddet FØR vaksinene ble tatt i bruk, i alle vestlige land i hele verden. All statistikk beviser dette. Eller kanskje du sitter på opplysninger verden ennå ikke har sett?! Sett deg litt mer inn i emnet, du, før du uttaler deg så hysterisk om andres intelligens! Takker med dette for meg her, for denne debatten har et eget forum!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Dette begynner å bli for dumt. Jeg er anonym, med sønn som har immunsvikt. Sikkert uvesentlig i denne sammenheng, men jeg er høyere utdannet helsepersonell (dog ikke rakettforsker). Kan love deg at jeg har satt meg inn i fordeler,ulemper og forskning angående vaksinering. Enkelte sykdommer var vel i sterk tilbakegang da vaksiner ble vanlig, noe som selvfølgelig skyldes blandt annet bedre hygieniske forhold. Borte ble de likevel ikke, før masse-vaksinering ble igangsatt. Enkelte sykdommer kan du få, til tross for vaksinasjon,men forløpet blir mildere. Du blir heller ikke smittebærende i samme grad som om du var uvaksinert. Noe som kommer min sønn, kreftsyke, hjertesyke m.fl. til gode. En del sykdommer kan du beviselig ikke få, etter vaksinasjon, og da smitter du heller ikke svakere mennesker enn deg selv.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 PS! MIN SYKE SØNN ER AKKURAT LIKE FLOTT (KANSKJE ENNÅ FLOTTERE) ENN HI SINE 3 FLOTTE FRISKE BARN!!!!! Takk for meg,og!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #16 Skrevet 2. oktober 2006 Er vel ikke sikkert at hovedinnleggers barn hadde vært så friske, hvis hun hadde hadt røde hunder i svangerskapet. Eller kanskje hun ikke hadde hadt barn, hvis mannen hadde fått kusma etter puberteten? På en annen side kunne jo barna vært autister, hvis de var blitt vaksinert? Ikke enkelt!!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #17 Skrevet 2. oktober 2006 Bør jeg gi paracet ved høy feber, nesespray ved tett nese eller vitaminer for å forebygge vitaminmangel. Blodoverføring ved blødninger? Hva er etisk riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå