Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Skal bytte, men uansett kvier jeg meg for å gå dit. Nå har det seg sånn at jeg skal på 3-mnd kontroll der snart. Vi har bestemt at lille ikke skal ha vaksine, jeg føler IKKE for å prate med helsesøster, men lille skal jo ha legesjekk. Er det da naturlig at jeg drar til fastlege med han (vi har ikke fastlege der helsest.barnelegen hører til, er ikke plass til oss) eller skal jeg møte til den legen? Har jo kanskje litt med hans journalføring å gjøre, vet ikke???
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 SKAM deg som ikke gir vaksine til det stakkars barnet ditt! Håper helsesøsteren rister deg og får litt vett inn i hodene deres!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Det var et saklig svar..... Man velger da selv om man vil vaksinere eller ikke vell...
morsara Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Varför skall du inte ge vaksin till ditt barn? Det låter ganska konstigt....Förstår gott att du inte vill prata med helsesyster om det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Det er en skam å sette barnas liv i fare. Jeg blir RASENDE når jeg ser slike egoistiske fjols! Redd for at barnet skal få litt feber og vondt 1 dag? Heller det enn at barnet dør!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 kan ikke svare på spørsmålet ditt. Men jeg kan virkelig ikke forstå at du ikke vil gi barnet ditt vaksine. Tenk på hvilke farer du utsetter han/hun for. Det er verre å ikke ta den enn å ta den. Bare tenk på meslinger, man kan faktisk dø av det eller bli hjerneskadet. Hvorfor velger du dette??????????
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Du setter vell ikke barnas liv i fare pga at de ikke blir vaksinert... Sjekk fakta før du kommer med et sånt innlegg
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Fordi egoisktiske HI regner med t alle andre er vksinert og dermed er sykdommene utryddet-noe som IKKE er tilfellet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Det er en GRUNN til at vi opprettholder vaksinasjonene på alle barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vildes Mamma Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 hun har litt rett da. Barn dør av kikhoste selv om det ikke
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Nå får dere f... meg skjerpe dere... Voksne folk! Det fins MANGE grunner til å ikke vaksinere barna sine: allergireaksjoner, for tidlig fødsel, økt risiko for utvikling av astma hos barn med enkelte pre-disposisjoner, man kan ønske å utsette vaksineringen til barnet er litt større +++++. Mange barn vil kunne reagere på tilsetningsstoffene i vaksinene (som inntil nylig bestod av blant annet kvikksølv!!), og i en del vaksiner brukes også eggehvitestoffer. Hva tror dere en slik injeksjon vil gjøre med et barn med eggeallergi? Det er bare tull å komme med slike person-angrep, tror dere virkelig at HI er ute etter å skade barnet sitt? Hun (eller han) har tatt det valget som passer best for dem, der de er i livet sitt nå - så klapp igjen og kom med konstruktive tilbakelemeldinger på det HI faktisk spør om. Vaksinasjoner er frivillig i Norge, heldigvis. Jeg har valgt å vaksinere mitt barn, men tåler da vitterlig at andre velger annerledes!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 hvorfor synes du det er helt greit å ikke vaksinere barna sine da, lille kylling??? Jeg kan virkelig ikke forstå det. Hilsen den andre anonyme
langevipper Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er også skeptisk mot vaksine på en så liten en, hva om min datter skulle reagerer???. Jeg er selv allergisk mot en del medisiner så jeg gruer meg litt. Jeg fårstår HI, men vil nok ikke si nei til vaksinen. Jeg kommer til å sitte på vente værelse i 30 min før jeg går, for å være på den sikre siden. Vaksinen skal jo beskytte, men vi har nok alle hørt om srekkhistoriene:-(
Expat Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes jo masse forskjellige vaksiner da. Tetanus og slikt er det ille å ikke ta (bakteriene er overalt, hver gang barnet slår seg utendørs kan han få stivkrampe og dø!), og det er en del andre som er mer eller mindre supernødvendige. Siden du mener du har tatt en avgjørelse, kanskje du kan fremlegge den for hs før du kommer, og si hvorfor, det er ofte lege ved hs, man kan jo snakke om minimumen? Men å gå til fastlegen fordi du ikke vil ha vaksine er å gå fra asken til ilden... Møt legen og vær forberedt (les deg opp!) så går det så fint så. Sprøyta skal du ikke være redd for, de er bare pøtten i noen minutter...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 hvis man er allergisk så kan man jo ikke ta vaksinen, det er jo enkelt og greit. Hvis plutselig alle slutter å vaksinere barna sine uten grunn, så er vi jo snart tilbake til 30 tallet med alle de sykdommene. Så det er jo en grunn til at man vil at alle skal bli vaksinert. Men selvsagt ikke om man ikke tåler vaksinen, det sier seg jo selv. hilsen den andre anonyme
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #17 Skrevet 2. oktober 2006 Skrev ikke alt kanskje, var litt stresset og snar, det er mer en utsettelse av vaskinen. Barnet kommer nok til å bli vaksinert, men ikke enda. Av grunner jeg ikke gidder å komme inn på her. Men dette har ingenting med grunnen til at jeg ikke liker helsesøster! Jeg er ikke så dum som du tydeligvis tror jeg er:(
morsara Skrevet 2. oktober 2006 #18 Skrevet 2. oktober 2006 Jag tycker att det är viktigt att du är konfortabel med helsesyster. Man har ju ganska mycket med henne att göra. Om du inte kan prata med henne tycker jag att du skall byta. Det finns kanske någon annan på helsestasjonen som du kan gå till istället? Men jag tror att det är lurt att gå till den läkaren som är på helsestasjonen. Jag har förstått det så att de har lite mer pejling på barn än "vanlig" fastlege. Men kan ha fel... Lycka till!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #19 Skrevet 2. oktober 2006 Takk, endelig noen som svarte på det jeg lurte på Kommer til å bytte helsesøster, men har likevel ikke særlig behov for å reise dit for samtaler. Greit å følge opp vekt og lengde, og ETTERHVERT vaksiner. Her blir man jo halshugd uten at folk vet sannheten:( Viser til det andre innleegetr mitt.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #20 Skrevet 2. oktober 2006 hold kjeft a kylling!!!!!!!!!!!! selvfølgelig er setter man babyens liv i fare, hva om man drar på ferie osv til andre land?- kjempeutsatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vaksiner redder små barns liv, det er noe ALLE bør ha vett til å vite
moo Skrevet 2. oktober 2006 #21 Skrevet 2. oktober 2006 Dere bestemmer selv om dere vil følge vaksinasjonsprogrammet. Jeg tror det beste er å møte på kontroll på helsestasjonen, for å få den legesjekken. Du trenger jo ikke helsesøsters godkjenning på noe som helst, bare vei, mål og smil til henne, og så vent på legekontrollen! PS Om noen lurer, så vaksinerer vi, men jeg forsvarer alles rett til å bestemme i slike viktige saker selv!
1+1=2* Skrevet 2. oktober 2006 #22 Skrevet 2. oktober 2006 Vaksinering er et valg foreldrene tar, ja. Men jeg snakket nettopp med en lege som var ganske fortvila over at såpass mange i dag velger ikke å vaksinere ungene sine. Det har nemlig ført til oppblomstring av sykdommer som nesten har vært utryddet... Men jeg antar at de som har bestemt seg for ikke å vaksinere barna sine, nøye har vurdert fordeler og ulemper, og det er et valg andre må akseptere.
1+1=2* Skrevet 2. oktober 2006 #23 Skrevet 2. oktober 2006 Og angående bytting av helsesøster: Hvordan går man fram for å bytte helsesøster? Jeg er ikke særlig imponert over hun vi går til. Skulle gjerne ha gått hos en annen. Men man kan vel ikke bytte helsesøster sånn som man gjør med fastlege, eller???
moo Skrevet 2. oktober 2006 #24 Skrevet 2. oktober 2006 Dersom det finnes flere helsesøstre på din helsestasjon, er det vel greit bare å be om å bytte? Av og til stemmer ikke kjemien bare.
moo Skrevet 2. oktober 2006 #25 Skrevet 2. oktober 2006 Jo, jeg skjønner det veldig godt. Men noen valg må foreldre få lov til å ta selv, synes jeg. Man vet jo ikke helt sikkert om vaksinering er bare av det gode heller ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå