Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg kjenner noe som setter ungen ut på trammen hvis ungen enten står opp etter leggetid eller nekter å legge seg. De ser ikke noe galt i d.. Er d bare jeg som syns d er på grensen t barnemishandling.. De kjenner flere som gjør d samme og påstår at d er d eneste som funker... Hilsen østlandsjente
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Enig i at det er ille. Det er rett og slett skremming på linje med å si "Ha det! Nå går mamma, så kan du være her allene" til en unge som ikke vil komme. Klart du ikke virkelig går fra ungen, og klart at de du kjenner ikke ville latt ungen sitte allene på trammen så veldig lenge. Men i begge tilfelle utnyttes barnets manglende evne til å klare seg allene. FRYKTEN for å bli sittende alene på trammen eller alene på lekeplassen, får barnet til å droppe den aktiviteten h*n ønsker, og gjøre det DU vil.
#Ariadne# Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 det hores helt vanvittig ut syntes jeg...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Sist var d i 3 kvarter... Døren ble åpnet en gang i blant,men siden ungen ikke ville sove så ble døren lukket igjen. Kunne høre ungen i hele nabolaget sånn som han hylte... Jeg gikk bort og roet han og da ville han legge seg. Moren står på innsiden av døren hele tiden,men lyset er slukket så man kan ikke se at hun står der.. Syns d er helt forferdelig. Jeg har lagt merke til at ungene forstår meg bedre enn foreldrene. Hvis de er på tomten vår og gjør noe de ikke har lov til så setter jeg meg ned på huk og sier at de ikke har lov til det og grunnen til det, og da slutter de. Hvis foreldrene legger merke til d før meg så kjefter de bare og da tar det ikke lang tid før ungene gjør det samme igjen. Hilsen Østlandsjente
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Forkastelig! Slike "oppdragelsesmetoder" provoserer meg. De kan umulig vite hva de gjør når de utsetter barnet for denne typen straff. Det å bli forlatt/ha opplevelsen av å bli forlatt, er særs uheldig for et lite barn. Nei, dette er komplett idioti.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 TAKK!!!! D er det jeg også mener. Jeg har sagt det til dem,men de "beskytter" seg med at bestevennene deres gjør det samme og at de har prøvd alt før de gjør det. Hun sier at d er kjempe vondt for henne å stå og høre på barnet hyle,men da burde hun ikke sette han ut heller. De kjefter jo på barnet med en gang h*n kommer ned. Jeg har vært der før når barnet ikke ville sove mer. Men den gangen gikk d greit og barnet gikk opp igjen. Barna deres får så mye kjeft. Jeg syns også d er helt forkastelig. Barna er 1 1/2 og 2 1/2 år. Tenk hva det gjør med de. Det er den eldste som blir kastet ut da. Hilsen Østlandsjente
kosikos Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 herlighet. dette er virkelig syke mennesker!!!!
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Et barn på 2 1/2 år kan ikke ta ansvar for sin egen leggetid!! Og langt mindre bli straffet for det!! Setter de virkelig ut dette lille barnet om kvelden?? Jeg er barnevernpedagog og har jobbet i barnevernet, og jeg tør hevde at denne familien trenger veiledning i grensesetting og i foreldrerollen generelt! Ønsker hun at barnet skal frykte henne? Bli nervøs hver gang mor forlater han/henne i andre situasjoner? Bli et utrygt lite menneske? Et barn skal elskes - selv om det ikke gjør det vi foreldre vil til enhver tid. De skal aldri erfare at mor/far tar avstand fra hele det - kun handlingen. Ved å sette barnet ut på trappen, for så å forsvinne er en stupid konsekvens(det er faktisk ingen konsekvens. Det er ren straff). Hva vil de oppnå??? Ah. Provosert nå.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 De vil oppnå at barnet legger seg til å sove igjen. Det er en stund siden sist nå tror jeg. Tror de fikk seg et sjokk da jeg kom og trøstet barnet. Moren var helt klart i forsvarsposisjon og mener helt klart at hun ikke gjør noe galt,for "det funker jo" og "de gjør det"(bestevennene deres). Hun sier at det gjør vondt for henne og,siden hun står inne og hører på at ungen skriker seg hes etter henne. Men hun "må" gjøre det for at barnet skal oppføre seg og legge seg pent i sengen. Er helt enig med deg at de trenger veiledning og jeg er veldig glad for å få meningen til en barnevernspedagog. Har lurt litt på om det bare var meg som syns dette var kjempe ille eller om jeg overdrev. Men jeg ser jo på responsene her at det er flere som er enige med meg. Hilsen Østlandsjente
kosikos Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 nei vet du hva! dette grenser faktisk psykisk mishandling. slikt gjør man bare ikke med barn. stakkers unge.
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #11 Skrevet 8. oktober 2006 Jeg er virkelig ikke den som ringer barnevernet for den minste ting, men jeg synes virkelig du burde ringe dem så raskt som mulig - dette er jo ren barnemishandling! Skjønner ikke noe annet enn at de vil gripe inn med en gang, rart ingen naboer har tatt kontakt med barnevernet ennå. Det føles kanskje vanskelig å "angi" noen på den måten, men jeg mener det er en plikt man har når man ser et barn ha det så vondt. Ring dem, forklar situasjonen, og du kan sikkert inngå en avtale hvor du kan gi dem beskjed neste gang du ser barnet på trappen, slik at barnevernet kan komme og se det med egne øyne. Du kan være anonym i slike saker, og siden hele nabolaget har hørt barnet, kan ikke foreldrene vite hvem som ringte. Herregud, barnet må jo få hjelp! Hjerteskjærende, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #12 Skrevet 8. oktober 2006 Det er to nære naboer. Det ene paret gjør(i følge de jeg har skrevet om) det samme. Og det virker som jeg er den eneste som har kommentert det. Men neste gang det skjer skal jeg filme det med mobilen og så skal jeg troppe opp på kontoret til barnevernet og se hva de syns. Jeg syns også det er hjerteskjærende,men heldigvis virker det som at det hjalp at jeg sa så klart i fra. Jeg tror de faktisk ble litt redde for at jeg skulle gå videre med det. Så jeg krysser fingrene for at det ikke skjer igjen. Spesielt nå som det begynner å bli kaldere på kvelden. Hilsen Østlandsjente
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #13 Skrevet 8. oktober 2006 Synes du skal ringe barnevernet uansett, virkelig. Det at du har snakket til dem er sikkert veldig velmenende, men som du sier - det fører til at de blir redde. Da risikerer du at alt skjer bak lukkede dører, i stedet. De er som du sier redde for at du skal gå videre med det, og da kommer de til å være veldig forsiktige med hvor synlig barnemishandlingen blir nå. Og mishandling i det skjulte er enda skumlere.Foreldre som er i stand til å sette barnet sitt ut av huset, og gå sin vei som straff, når de vet at alle kan se det....tør ikke tenke på hva de da gjør i det skjulte, hvilke ting som er så ille at de ikke vil at andre skal se. Det er barnemishandling, og om de ikke setter barnet ut for å straffe, så har de sikkert sine metoder innendørs også. Huff, grøsser ved tanken. Flott at du tar det videre, det er utrolig viktig at det hjelpeløse barnet har noen som er villig til å hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2006 #14 Skrevet 8. oktober 2006 Signerer denne. Jeg ville ringt inn en bekymringsmelding til barnevernet. Dette må du ikke sitte stille med, for all del. Tenk på de stakkars ungene. Gud vet hva som foregår bak lukkede dører når ungene ikke gjør som de får beskjed om. I en så ung alder er det hvertfall grusomt. Hadde ungen vært 10 år og stått på trappa i noen minutter én gang hadde det vært noe annet, her er det snakk om en 2-åring som gråter seg hes og står ute i 30-60 minutter. Fy f... er det mulig...?!
toppssy Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Henger meg på ff!!! Tror aldri det vil hjelpe hvis du eller andre foreldre kommer med råd. De trenger fagpersoner,kanskje de vil høre på dem!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #17 Skrevet 13. oktober 2006 send bekymringsmelding til barnevernet. mange barn er usikre/redde ved leggetider, og en sånn behandling hjelper GARANTERT ikke. stakkars liten. det eneste riktige du kan gjøre er å melde dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå