♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Må de være til stede under dåpsseremonien? Siden hele familien til mannen min bor i utlandet, kan det hende at de ikke har mulighet til å komme i dåpen. Vi vil gjerne velge en fadder fra hver "side". Hvor mange faddere er vanlig?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tror det ar vanlig at alle fadrene skal være tilstede, men de må sikkert ikke. Snakk med presten og hør hva han mener. Vi hadde fire fadrer til gutten vår. noen har to,noen har flere.
klar for #2 Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Man kan velge å ha fra to til seks faddere. Trur minst to må være tilstedet ved dåpen.
trinco Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Reglene sier at en må ha minimum 2 faddere, maks 6. Minst to faddere må være tilstede ved dåpen. Vi skal ha 7 faddere...i denne delen av landet er det ikke uvanlig å ha flere enn 6 (gamle tradisjoner), så det lempes litt på reglene også i den norske kirke, faktisk!!!!!!!!!! sjekk ut nettsidene til kirken ang. dåp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå