pillis Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Historien er at vi egentlig skulle hatt barn i år og gifte oss neste år, men livet går aldrig som planlagt og etter MA og lang sykemelding, bytting av jobb så begynte vi prøve igjen. Planeringen gikk då i at en 6 måneder baby går bra til bryllup men tidlig høst fikk jeg SA. Begynte då for alvor planera bryllup og bestilte til og med kjole(kanskje litt tidlig,men skulle gå ut av produksjon og har man hittat drømmekjolen har man:-)) Vi har satt datoen for bryllup 01 september neste år og nå har funnet ut at jeg er gravid med termin 8 juni.(hvis alt går bra då). En baby på 3 måneder. Trenger vel egentlig bare at høre at noen er i samme situasjon eller har hatt et bryllup med 3 måneder gammel baby og det gikk kjempefint og var otroligt flott bryllup. Hormonenen løper ju amok om dagen så kan være en forklaring til bekymringene mine. :-) til :-(
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har selv ikke planlagt bryllup så tett etter en fødsel, men jeg har hørt om flere som har gjort det og tatt barnedåpen samtidig :-) Så lenge dere har alt klart før den lille kommer tror jeg ikke det skal være noen problemer med å holde bryllupet 3 måneder etter fødselen. Man klarer alt bare man er innstilt på det! Når det kommer til kjolen så har du en ekstra motivasjon til ikke å leve for usunt og legge på deg masse i svangerskapet og dersom den har snøring i ryggen så er det i alle fall ingen problemer med å ha kjøpt den på forhånd. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Dette er vel ikke svaret du ønsker deg, men... jeg personlig ville utsatt bryllupet til barnet var større. Jeg er ikke gift enda, men syntes barnedåp da gutten var 3 1/2 måned var stressende nok. Kommer jo litt an på hva slags bryllup dere vil ha også da. Tenk på at du sannsynligvis fullammer på denne tiden, og nattammer og er derfor trøtt. Ikke alle barn tar flaske, så du vil kanskje måtte amme mange ganger under bryllupsfesten. Og melkelekkasje... våt flekk på brudekjolen. Om barnet fint tar flaske, kan du jo ha barnevakt, men vil måtte pumpe deg flere ganger pga melkespreng, og at det "renner over". Jeg vet at noen har giftet seg så tett etter fødsel, og det har sikkert gått kjempefint. Men jeg ville ikke gjort det, pga at jeg vet at jeg ville klart å nyte dagen fullt ut med en 3 mnd gammel baby. Fordi jeg har erfart, at jo større barnet har blitt, desto mer overskudd har jeg fått, ammetåka glir gradvis over osv. Men har dere lyst, så klarer dere:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Min erfaring er at et barn på 6mnd er mer våkent og krever mer oppmerksomhet enn et barn på 3 mnd. Jeg skal selv gifte meg om en måned og har da en gutt på 2år og en gutt på 2mnd. (vi satser forsåvid ikke på et høytidelig bryllup, men en mer uformell stil) Det vi gruer mest til er å få to-åringen til å holde seg i ro i kirka.... Lykke til med dette svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå