Gå til innhold

Til dere som har barna i barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har søkt lillegutt inn i bhg og jeg er litt usikker på forskjellige ting.

Her er noen spørsmål:

1.Hva koster det sånn ca med 2 dager i bhg?

2.Skal han ha med matpakke selv, eller får han alle måltidene i bhg?

3.Skal han ha en ekstra vinterdress, regnklær og sko (eventuelt bleier og ekstra sett med klær) liggenede i bhg eller tar vi med hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. 50% plass koster 1350 i mnd der vi har tulla, kommunal b.hage. (får ca 1320 i kontantstøtte,så det koster oss i praksis ingen ting..)

2. Frokostniste har vi med til frokost kl 8.3o , og ei lita skive til og ha i tillegg til frukt kl 14.30. Lunch får de i b.hagen. + frukt.

3. Bleier og ekstra sett med klær ligger i b.hagen. Selvf.greit med ekstra sett regntøy og dress, men vi har ikke tatt oss råd til det.

Vi har plass 2/3 dager per uke, sammenhengede dager. Tar derfor med regntøy den første dagen hver uke og tar ikke regntøyet med hjem før den siste dagen hver uke, dette fordi når hun har vært i b.hagen er hun sliten og legger seg tidlig, så vi går ikke ut på tur etterm/kveld etter b.hage.

Håper dere får plass, da. Jeg synes 50% plass fungerer veldig bra!

Skrevet

1. prisen kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med; vi har 3 dg med søskenmoderasjon.

2. Ang matpakke er dette forskjellig fra bhg til bhg. Vår startet i høst med at de får alle måltider i bhg. Dvs frokost, lunsj og frukt/ettermiddagsmat. Før det fikk de bare lunsjmåltidet.

3. Vi har ekstra sett med bytteklær (sokker, strømpebukse, bukse, body, jumper) + fleeceklær/ullklær, votter og lue liggende i bhg. Utedress, regnklær og støvler tar vi med hjem hvis vi trenger det før neste bhg-dag (har ikke tatt meg råd til å kjøpe dobbelt opp av dette). Ellers må vi stille med bleier selv og vogn hvis barnet skal sove dupp i den.

Men alt dette får du informasjon om i bhg din, du kan sikkert ringe dit å spørre på forhånd også hvis du vil!!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Ble litt klokere nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...