Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 jeg har en liten gutt på snart 3 mnd som til nå bare har fått pupp..... det går max 2-3 timer mellom måltidene..jeg har kjøpt meg pumpe, men har ikke brukt den enda... har ikke så lyst å gå fra lillegutt, men merker at det hadde vært greit å kunne gå ut å være borte 3 timer uten å "stresse"... jeg er samtidig redd for at jeg skal ødelegge amminga med å bruke flaske... noen med erfaring. ??? hvor mye spiser de ca pr måltid???? aner jo ikke hva han får ut av den puppen jeg......... please svar en uerfaren mamma.....
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg har både gitt mm og mme på flaske, det gikk helt fint. Hun tok flasken med engang, men det jo ikke alle som gjør det. Vet ikke helt hvor mye mm hun spiser, men mme er det ca.120 ml. Hun er 2 1/2 mnd. Når jeg tar meg en tur og hun er hos far eller besteforeldre så lager jeg alltid mme. Hvis jeg blir sprengt så pumper jeg bare ut litt og fryser.
våken_om_natta Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg gav flaske av og til. Men gutten min bruker sutt. Gjør din det?? Han sutta i vei på flaska, og det ødela ikke for amminga hos oss. Men det er ikke alle barn som vil ha flaske da. Det er vel bare å prøve. Jeg pumpa ut ca ei flaske hver gang, 180 ml eller noe sånt...
Jerry 82 Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Det er selvfølgelig godt hvis ungen tar flaske, hvis en skal ut et ærend eller lignende. Ikke for å skremme, men jeg ødela ammingen med flaske, men det var selvfølgelig ikke bare etter en gang. Babyen min var da bare et par uker, og jeg fikk brystbetennelse. Det var veldig vondt og amme + at jeg hadde for lite melk, så jeg måtte bare gi flaske. Når betennelsen var borte, pumpet jeg så melken kom tilbake, men baby ville aldri ta puppen igjen.. ammet en stund med skjold, men dette var ikke så effektivt, så jeg pumpet og ga på flaske frem til babyen var 3 mnd. Matlysten varierer fra unge til unge, men gutten min ville gjerne ha mellom 80-120 ml melk. De drikker mer morsmelkerstatning enn morsmelk, fordi morsmelk er mye mer næringsrik. Morsmelkens næringsinnhold varierer også fra mor til mor, så det er ikke mengen det kommer an på. Min erfaring var at når han fikk fra flaske fikk han i seg mer melk, og det gikk lenger tid mellom måltidene. Håndpumpe kan være litt vanskelig å bruke, og om du får ut veldig lite så er det bare å prøve igjen. Ta et par kraftige hurtige "tak" til melken kommer, evt sett i gang utdrivningsrefleksen før du starter (stimulere brystvorten). Hilsen fra en annen uerfaren mor
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 han brukte sutt de første ukene, men vil ikke ha den mer.... suger sg fast ialle mulig andre ting.....
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 tusen takk for gode råd.... jeg får nok bare prøve meg fram....satser på at siden han har puppet så lenge, så ødlegger jeg ikkje amminga med å prøve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå