Tibra Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 tenkte å kjøpe ullnattdrakt fra nøstebarn til småtten på 4 mnd, det begynner jo å bli kaldere ute og han sparker av og til dynen av seg om natta...men de koster jo litt så jeg tenkte å kjøpe en som var litt større enn akkurat passelig. Nå bruker han str 62 og er ca 65 cm, bør jeg kanskje kjøpe str 68 da? best med eller uten fot? uten fot kan man jo brette opp litt evt, men blir jo kald på totelottene... tips?
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Nøstebarnpysjen er suveren, men dei er KNØTTSMÅ i nummera, så du bør nok kjøpe 74 viss guten din bruker 62 no. Guten min brukte str 68 frå han var nyfødd. Då hadde han god plass, altså, men det var ikkje lenge før pysjen var akkurat passeleg. Det er litt surt å kjøpe eit så dyrt plagg og så berre få brukt det ei lita stund, så du gjer lurt i å kjøpe han ganske så stor. Kjøper du utan føter får du brukt han lenger, men det er veldig godt å vite at sneipen ikkje frys på føtene, så eg kjem nok til å kjøpe med føter no når eg skal til å kjøpe ny. Viss beina er forferdeleg lange går det an å feste dei med ein litt laus hårstrikk, så det treng ikkje vere noko kjempeproblem, det heller.
Luca Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg ville kjøpt med fot til så små, da snuppa her var litt over året kjøpte vi ny uten fot til henne. Lillesnupp er 8 mnd, og har str 74 i sin pysj fra Nøstebarn. Den han begge jentene brukt fra de var et par mnd gamle(lå i ullbody og longs til og begynne med). Vi fikk råd i butikken om å klippe av midt på et par sokker(strikken, ca en 6-8 cm) og tre utepå pysjen nede på bena. På den måten gjør det ikke noe om pysjen er for lang, den holder seg på plass. De i butikken anbefaler disse str, for de mener at plagg som koster så mye skal holde lenge:-)
Luca Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Kom på noe da jeg leste svaret til Vero; Jeg har kjøpt alt vi har fra Nøstebarn, og det er ikke lite...hehe, i butikken i Oslo. Omtrent alt jeg har krysset av og notert ang str når kommer, får de meg til å gå opp i str på. Nå er jentene mine ganske små, men har gått opp i str på omtrent alt jeg har kjøpt der utfra hva jeg hadde tenkt i utgangspunktet. For de mener som jeg sa over at plaggene skal holde lenge. Så det er kanskje noe å tenke på hvis man bestiller på nett, og helelr ta en tlf hvis man lurer. Bodyer er ganske smått hos Nøstebarn...
kezz Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 gutten min svetter og blir klam om natten...er de ull-pysjamasene en ide å bruke da?? ligger på skinnet til nøstebarn itilegg.
Tibra Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2006 Takk for svar og gode tips!!! Høres ut som det blir str 74 istedenfor str 68, og med fot kjekt å ha denne siden, for alle små og store ting man lurer på...
*ulvemor* Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 jeg bruker ullnattdrakt som er kjøpt i babybutikk jeg da, og er veldig fornøyd med den. Ikke så dyr som nøstebarn sin. For du som lurte på om ull kunne være tingen når babyen er klam, så ja! Ull holder de gode og varme hele natta, uten at de blir klamme eller svette blir bare mer og mer gla i ullprodukter jeg
mukle Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Ja de har ganske små str! Jenta vår på ca 65-66 sm bruker 80 i nattdrakt m fot. Litt stort ja men det går helt fint! Og veldig gode! Har også omslagsjakke i ullfrotte i 74/80 og den er akkurat passe dvs ikke så veldig for stor. Så kjøp minst en størrelse større en du trenger!!
Ullbærta Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Snuppa er ca 65 cm lang, 2 mnd gammel og veldig slank, og likevel er Nøstbarnpysjamasen uten fot i str 74 allerede litt liten. Da vi fikk den virket den god og stor men den har krympet såpass mye i vask selv om vi har strekt den etter hver vask at vi har kjøpt ny ullpysj til henne - denne gang fra krabaten. Er mer fornøyd med den, for der kan vi velge om vi vil ha "sokker og votter" på, dvs at det er nedfellbare føtter og votter på den. Tror englebarn har en lignende, men de er litt dyrere.
lifa og Eline Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 HEI I katalogen står det at spesielt bodyene er små i str. Vi var og handlet pysj på torsdag, i butikken i Oslo. Her er jenta vår 70 cm. lang og slank, snart 8 mnd. Kjøpte str. 80i pysjen den er så romslig at jeg regner med at hun kan bruke den over vinteren. Valgte å kjøpe uten føtter fordi på den er det knapper langs bena, på de med fot er det ikke knapper slik at det blir veldig tungvint med bleieskift. For de som har anledning anbefaler jeg en tur i butikken, da får man kjent på produktene. Det som er litt farlig med det er at man få¨r lyst på å handle mye mer enn man hadde tenkt. Ullfleesen de har er bare kjmepedeilig, så her blir det ikke det i vinter men ser atd et er ett "must" neste år når snuppa skla i barnehagen og trenger mer skift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå