Gå til innhold

Hun er umulig å få i segn!!! =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har helt til nå sovnet greit på kvelden i 7 - 8 tida. Vi ligger i senga vår i mørket og hun sovner ved puppen. I starten, da hun var ny, kunne vi legge henne over i hennes seng med en gang, og selv om hun var våken sovnet hun av seg selv etter en stund uten store protester. Nå derimot, sovner hun ikke like lett lenger. Ikke sovner hun ved puppen men våkner med en gang jeg reiser meg - og protesterer. Og ikke vil hun ligge alene i verken vår eller hennes seng for å sovne lenger. Har holdt på i tre timer hver kveld i helga, med amming og skriking og byssing og synging - hun har sovnet til slutt men det er jo så strevsomt! Noen som har tips? Hun er 4 mnd og jeg fullammer, hvis det har noe å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes slitsomt ut ja! Det ligger kanskje i instinktene på disse små at de ikke skal ligge alene? Den gangen menneskene bodde i naturen for maaange tusen år siden, var det jo livsfarlig for et barn å bli lagt et sted alene. Så det er nok ikke så rart at de blir redde av å bli lagt alene et sted.

Da jenta mi var på samme alder, ønsket hun masse nærhet for å sove. Da pleide jeg å amme henne i søvn på fanget mitt, og så lå hun der og sov mens pappaen og jeg f.eks så en film eller noe på TV. Da var det enkelt å bysse litt dersom hun var iferd med å våkne også.

De gangene jeg ville gjøre noe annet enn å sitte stille om kvelden, hadde jeg stor hjelp av en slynge (myk bæredings) jeg kjøpte på babyslynga.no. Da sov jenta mi i slynga, mens jeg hadde armene fri til å gjøre det jeg ville.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg føler at noe skjer med deres oppfatning av omverdenen rundt 4 måneder. Vår datter på snart 4 mnd. vogges av pappaen akkurat nå. Vi har slitt i flere uker med å få henne til å sove i 8-tida på kvelden. Det var helt greit fram til da. Hun skriker ikke, men hviner høylytt av fryd i flere timer og bare skvatrer og kvitrer. Fatter ikke hva det er. Er hun under- eller overstimulert?!? Hun sover 12 timer i strekk når hun først sovner. I kveld har hun bæsjet, spist og drukket seg mett og er smørblid, men sove skal hun ikke. Vi forsøker oss med vugging evt. gå tur med henne i Babybjørn i en halvtime ca. Det har fungert til nå, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid. Hun sover "bare" 1-2 timer på dagen og våkner ca. kl 14, så det skulle være i orden med antall timer totalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...