Gå til innhold

Hun er umulig å få i seng!!! =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har helt til nå sovnet greit på kvelden i 7 - 8 tida. Vi ligger i senga vår i mørket og hun sovner ved puppen. I starten, da hun var ny, kunne vi legge henne over i hennes seng med en gang, og selv om hun var våken sovnet hun av seg selv etter en stund uten store protester. Nå derimot, sovner hun ikke like lett lenger. Ikke sovner hun ved puppen men våkner med en gang jeg reiser meg - og protesterer. Og ikke vil hun ligge alene i verken vår eller hennes seng for å sovne lenger. Har holdt på i tre timer hver kveld i helga, med amming og skriking og byssing og synging - hun har sovnet til slutt men det er jo så strevsomt! Noen som har tips? Hun er 4 mnd og jeg fullammer, hvis det har noe å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo satse på at det er en overgang. Det er kanskje litt tidlig å si at hun har blitt viljestyrt, men etterhvert vil du oppdage at de små blirmer og mer bestemte i forhold til hva de vil :)Jeg ville fortsatt slik du beskriver. Prøv å ikke venne henne til å sovne ved puppen, og prøv å få henne til å sovne i sin egen seng. Så lenge hun er frisk, har tørrbleie og er mett så er det ikke så mye du kan gjøre. Sitt ved sengen hennes, stryk henne på hodet og syng sanger, kanskje hun roerseg etterhvert. Hvis det fortsetter ville jeg hørt med helsestasjonen, kanskje dehar noen goderåd til deg.. lykke til :)

Skrevet

Takk!

Ja har fått tips om å mate henne ferdig, og så legge henne i senga si og sitte der til hun roer seg. Holde hånda og nynne litt og stryke litt.Uff, men jeg hater det når hun gråter så jeg gruer meg til i kveld når jeg skal prøve =)

Skrevet

Forstår veldig godt følelsen din. Vi hadde problemer med å få lillgutt til å sove i egen seng også,men vi grep ikke fatt i "problemet" før han var 8 mnd. D hadde han allerede utvikletsterk vilje, og hadde maaaasse eergi, så han kunne holde det gående ganskelenge. Er heller ikek noe særlig fan av skrikemetoden, men vi måtte la han sutre littegranne. Jeg har vært inne på tanken om at han er mørkeredd osv. Så vi har testet med lyset av, lyset på, tv'en på soverommet har stått på, døren har vært på gløtt, vi har vært stille og vi har laget litt lyder slik at han skulel vite at vi var der. Frykten min har alltid vært at han ikke skal ha det noe bra, og/eller være redd og føle seg utrygg. Nå er han 11 mnd og han sover i sin egen seng store deler av natten, men vil opp i vår seng og våkner der om morningen. Jeg syntes det erkoselig, men samtidig slitsomt. Og nå blir det vel enda verre å få han over i egen seng. Anbefaler deg å være konsekvent, men siden hun erså liten enda, så kan du prøve å ta henne opp om hun skriker veldig mye, og bysse henne litt, for s å legge henne ned igjen. Gi henne smokk om hun tar det og pakk henne god inn. De små liker ikke å ha god plass :) Så noen pledd eller en duk opp mot ansiktet hennes, kan få henne til å føle seg trygg. :)

Skrevet

Takk for tips! Ja, det er akkurat det - vil ikke at hun skal være redd / utrygg! men skal prøve oss frem - takk igjen! =)

Skrevet

Hei,

Jeg har samme problemet som deg, men jenta mi vil ikke legge seg om dagen heller! I sta satt jeg 40 min ved senga og sang trollmor med hjertet i halsen. Tok henne opp når hun gråt altfor veldig og da benyttet hun selvsagt sjansen til å sovne! :-) Vi har hatt trøbbel med søvn nesten helt fra starten, mest pga kolikk, og snuppa har praktisk talt bodd i bæresjal i 3 mnd. Hun er bra nå, men har vent seg til å enten sove/sovne ved siden av meg i senga eller å bli båret frem og tilbake til hun sovner. Nå tenker jeg at det er best å bare lære henne å sovne av seg selv i senga si og ikke drive å venne henne til flere ting som egentlig ikke er det vi ønsker. Planen er å legge henne i senga når hun er ordentlig trøtt, synge, klappe og stryke til hun sovner, ta henne opp når hun blir helt hysterisk - også håper jeg det går bedre etterhvert!

Det er helt forjævelig når de små gråter!

Lykke til!!

Skrevet

hei!

gutten min er også 4 mnd og han har også begynt sånn nå!

Jeg lurer på om det ikke er tenner han begynner å få for han har begynt å sikle veldig!

Kanskje jenta di får tenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...