Gå til innhold

Høstvisa til Tove Jansson


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,

nu blir kvällarna kyliga och sena.

Kom trösta mig en smula, för nu är jag ganska trött,

och med ens så förfärligt allena.

Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,

går och tänker på allt det där man borde.

Det finns så mycket saker jag skulle sagt och gjort

och det är så väldigt lite jag gjorde.

 

Skynda dig älskade, skynda att älska,

dagarna mörkna minut för minut,

tänd våra ljus, det är nära till natten,

snart är den blommande sommarn slut

 

Jag letar efter nånting som vi kanske glömde bort

och som du kunde hjälpa mig att finna.

En sommar går förbi, den är alltid lika kort,

den är drömmen om det man kunde vinna.

Du kommer kanske nån gång, förr'n skymmningen blir blå,

innan ängarna är torra och tomma.

Kanske hittar vi varann, kanske hittar vi då på

något sätt att få allting att blomma.

Skynda dig ...

 

Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,

det är försent för att undra och leta.

Jag älskar kanske mindre, än vad jag gjorde förr

men mer än du nånsin får veta.

Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust

och hör vågorna villsamma vandra.

En enda sak är viktig och det är hjärtats lust

och att få vara samman med varandra.

Skynda dig ...

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå syntes jeg plutselig at plaskregnet der ute var ganske greit ;-) Kanskje en skulle tenne opp på peisen og bare NYTE høsten?!

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å løpe ut i regnet jeg :-D

Skrevet

Den er bare såååå fin, den sangen!!!

 

Bare så synd at to av de mest poplulære innspillingene er med mine fullstendig-ikke-like-idetheletatt-syngedamer Hanne Krogh og Arja Saionmaa (eller hvordan i huleste det skrives...)

Skrevet

Du får synge sjæl da Karomamma! Tar du den for oss når vi skal ha vinkveld???

Skrevet

Å jada - vi kjører vel allsang? Kanskje jeg skal trykke opp denne og 80-tallsfavorittene i et lite sanghefte? He he....

Skrevet

Ja for alt er bedre enn Hanne Krogh og det meste er bedre enn Arrrrja. Sanghefte er fint... Minner meg om tida i fagforeninga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...