Gå til innhold

Tenker mye på å adoptere..


isrraf

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en datter på 2 år og er i gang med å planlegge et til barn. Jeg har sluttet på pillen for noen måneder siden, men føler inni meg at jeg egentlig ikke vil bli gravid... Tenker mer og mer på alle de barna i verden som trenger et trygt og godt hjem. Jeg mener vi vil kunne være et slikt hjem og skape en trygg verden for et barn som trenger det.

 

Endel spørsmål melder seg:

- Er det vanskelig å få lov til å adoptere når man har et barn fra før og når man kan bli gravid selv?

- Er det noe som taler i mot og ha en slik "blandingsfamilie" hvor man har biologiske og adopterte barn?

 

Er veldig i tvil om hva jeg ønsker. Vet min mann er positiv til adopsjon, men vi har ikke diskutert om vi skal gjøre det nå...

 

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet av egen erfaring at mange land ikke godtar foreldre med egne barn eller som er i stand til å få barn selv.

Vi har også 1 barn fra før og ønsket å adoptere pga helsen min ikke tåler et svangerskap til. Vi har nå lagt det hele på is fordi de fleste land ikke godtar oss som adoptivforeldre.

 

Vi vurderer nå å stille oss på listen som adoptivforeldre i norge, der kan vi bli godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på verdensbarn.no... det er en god adoptivside der en kan få god informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at ei her sier at de har problemer med å få adoptert fordi de har barn fra før. Enkelte land prioriterer barnløse, men det er svært få land som setter det som krav. Mange land sier at det er greit med barn fra før, men ønsker sterilitetsattest for å se at du ikke kan bli gravid igjen.

 

Jeg vet at Bolivia, Etiopia, Filippinene og Kina synes det er greit med barn fra før. Om jeg husker riktig så er land som Brasil, Sri Lanka og ulike europeiske land vanskligst å få adoptere fra hvis du har barn fra før.

 

Les på de ulike adopsjonssidene. Der står det mye nyttig informasjon.

 

Hilsen en som har planer om både biologiske og adopterte barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe krav fra de fleste land at man ikke kan få enge barn for å adoptere. Min mann og jeg har kommet langt på vei i adopsjonsprosessen i Kina selv om vi har 2 gutter fra før. Jeg ville ikke ha hatt noen helsemessige problemer heller ved et svangerskap til heller, men det var bare slik vi ønsket å gjøre det. Det er sant at enkelte land krever dette. Jeg kan ikke huske hvilke i farten, men du kan gå inn på verdensbarn.no, adopsjonsforum.no eller inoradopt.no. Disse 3 oranisasjonene er de eneste lovlige adopsjonsformidlerene i Norge. Her finner du mye informasjon om hvilke krav de enkelte landene har.

 

Jeg tror det går greit med en blandingsfamilie. Vi har fått en del spørsmål om hvorfor vi gjør dette når vi kan få på egenhånd, men ingen har vært negativ hittil.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre brødre, og den ene er adoptert. Har aldri hatt noen "problemer" i forhold til det, har aldri tenkt noe på at han er adoptert, selv om han er gyldnere i huden enn oss andre:) Elsker alle brødrene mine jeg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...