Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg kan finne en oversikt over cm og samsvarende skostørrelse? Eller som vet hvilke størrelse en snart 11 mnd pleier å bruke? Tenkte å kjøpe sko på nett, men ikke så enkelt når man ikke har peiling på størrelser...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.skoringen.no/boern/pics/maalefod.pdf

Et barn på 11mnd bruker vanligvis str 19.

Husk at det skal være litt plass å vokse på i skoen. (I underkant av 1cm ekstra, tror jeg det skal være)

Husk også å tenke på om ditt barn har smal eller bred fot, høy eller lav rist.

Jenta mi har brede føtter, og det innebærer at en rekke skotyper er vanskelig å ta av og på. Så det er greit å prøve skoene i butikken.

Men nybegynner-sko passer som regel til alle fotfasonger :o)

Skrevet

Hvis barnet ditt går, ville jeg absolutt ikke kjøpt sko uten å prøve først. Man kan bruke omtrent hva som helst av klær til barn, men sko er veldig viktig at de er gode og at de passer som de skal.

Men er det pyntesko, lillesnupp her har både Baby-Adidas, Shocks fra Nike og rosa skinn pensko, så er det ikke så nøye. DA hadde jeg kjøpt str 20 eller 21 kanskje til en på 11 mnd, for det er bedre at den er for stor enn at den er trang.

Sko skal være 1.5 cm større enn foten når du kjøper sko som skal gåes med. 0.8 cm å vokse i og 0,7 cm for foten å bevege seg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...