furia Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Husker jo ikke hva som er "normalen"... Hmmm... Har et tantebarn som har fylt året for 1 mnd siden, og han kan ikke et ord, sier ikke mamma/pappa engang. Jeg vet det er veldig individuelt når de begynner å si ord, synes bare det er veldig "rart" at han ikke sier noe..
prysseluskan Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Min ettåring (ett år og en uke) sier mamma, pappa, takk, heia, æsj, au, huff, se, der, voff, mø, gakk gakk, hest/æst og gris/dris (de tre siste her kommer kun på oppfordring). Vet ikke hvor "normal" hun er. Har møtt ettåringer som kan både færre og flere ord enn henne.
Bubba75 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Vi har en datter på 14 mnd., og hun sier nesten ingenting. Hun sier appa (pappa) og hei. Ellers hender det at hun hermer ord som vi sier, men de kommer som regel bare et par ganger før de er vekk igjen, og ikke i riktig sammenheng. Har et par ord om gangen, men når et nytt kommer, så forsvinner et av de hun sa tidligere. Kommer nok etterhvert. Språkutvikling er veldig forskjellig. Akkurat i denne alderen lærer barn seg f.eks. å gå, og har da kanskje ikke kapasitet til å lære to "store" ting på en gang. Ikke bekymre deg du!
Expat Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Veldig lite ved 1år, masse nå ved 18mnd, trespråklig også... Liten papegøye, det rareste kommer tilbake, her forleden var det vowel og glamorous...
Maud Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Min sønn er nesten 14 mnd. Da han passerte et år, sa han kun mamma og hei. Nå har pappa, vov-vov, bæ, bø, hadet, se, der, titt-tei og ba (ball) kommet i tillegg. Eldstemann hadde flere ord da han var 11 mnd, så jeg undret meg litt nå. Ser ikke ut til at det var noen grunn til bekymring, nå har det løsnet...
SOMMER :) Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 vesla er snart 15 mnd. hun sier mamma evt mæmmama. og ei (hei). og ja og nei. ellers er det veldig lite tydelige ord. men hun babler masse hele dagen så det kommer nok mer etterhvert... :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 http://www.dinbaby.com/forum/thread/6402874
Mille** Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Sofie på 13 mnd sier: mamma, pappa, se, der, pusi, mjau, vova, vovvov, møøø, mumi, borte, bø, ka e det, gå, en, to, tee (tre), tate (tante), nei, jaa, hallo, fye (flyet).....hmmm....kommer ikke på flere ord som hun sier. )
Twig Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 jente mi sier mamma pappa hei hadde (ha det) ha ta-ta neinei ja åh tsssssss (på stellebordet) er noe mer, men jeg husker ikke..
krabbetrollet Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Furia, er du tanta til barnet mitt? :-)) For han ble ett år for en mnd siden, og sier fremdeles ingen ord. Uten at jeg er bekymret for det.
Mille** Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 hei og hadet sier hun jo, de glemte jeg, også sier hun åh. )
vipsen*en av hver* Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Marius sier bare haaoo (hallo) sier mamma men ikke til meg..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Hei hei Tah tah (takk takk) Ysj (lys) Ije (Line - dagmamma) mamma og pappa - eller nanna og dadda Maoooo (mjau) datta (Katta) Ønnn ønnn (Ørn ørn - bilen) Titte (sitte) Øe (Øye) og stikker fingeren laaaangt inn i øyet vårt Botte tittæh (borte tittei) og holder seg for munnen Dæh (Der) Bll (Ball) Oh æ bll (Hvor er ballen) Mat Daaah daaa ("Sååå stor" - tonefallet) og tar seg på hodet Datte (Tante) Nam nam Bæææ Gakk gakk Gakka (Sko) Nænænænænænæ! (MER) Ellers babler han og smiler og ler ... :-D Mammas lille gull!
Lsjoli elsker Andrea Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 mi sier: nam nam til alt som kan spises tørst bæ bø tittei pappa mamma tante gakk gakk dokka sko øye munn bæsj bleie øsj takk hei pus vov vov voff voff mø mjau der og det er sikkert mer:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Dere må si hvor mange mnd. barna er. Stor forskjell på 13 mnd. og 23 mnd. Og de er fortsatt 1 åringer.
2nj♥ Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Gutten min er 13 mnd og sier ikke så mye..... mamma, pappa, se, der, lys, mooo (for ku), ooo (opp) og vov. Ellers er det masse uforståelige lyder.... Tror det er veldig forskjellig når man begynner å si ord. Mamma sier at jeg sa masse når jeg var ett år.....
furia Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 3. oktober 2006 Ja kanskje jeg er det!! ;o) Han er veldig søt da, og babler veldig mye. Jeg er heller ikke bekymret, men tenkte nå bare litt på det... du vet hvordan vi tanter er ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå