Gå til innhold

Hei hei ....lille fis.... (nicket ja!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på deg!

Jeg husker deg. Vi fødte jo nesten på samme tid og hadde nesten lik termin :)

Gratulerer med overstått 10-måneders dag til dere også.

Flott jente du har da. Vi ligger bare 1 kg bak.

Er ikke så gærnt det da :-)

Man kjenner jo sitt eget problem best, og det kan jo bli litt alt oppetende. Vi har vært kjempeheldige. Hun er kjempesnill og rolig. Flere av mine tanter, besteforeldre og fysio sier de knapt har sett en baby som har smilt så mye. Dog sikkert subjektivt sagt, men hun er blid. Sover godt om natta. Mens fokuset mitt har vært på problemene. Og i det store og hele er det kanskje peanuts. Nå endlig ser det ut til å løse litt på seg, så ser jeg også alt det gode. Hvor mye glede hun gir meg og pappaen (han er jo helt oppslukt stakkar :-D).

Kjekt å høre at det går bra med dere.

Hvordan ligger jenta di an i motorikken da?

Vi har kontroll hos fysio en gang i måneden, men har ikke vært der nå siden juni/juli pga ferier. Men fysio på HS er ikke like godt fornøyd med frøkna (noe jeg egentlig synes er tull).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen=)

Kjempeflott med 7,4 kg da!! Helt perfekt... Fisen her er jo nesten litt rund..hehe.. Så moro at du sier at hun er så blid...det er det alle sier om jenta mi også..."er hun alltid sånn....??" det er da jeg ler litt inni meg... de skulle ha bodd noen uker med oss ja..hehe...

motorisk sier fysio på HS at hun er helt perfekt...hun krabber ikke ennå, men hun ruller seg til begge sider, snur seg 360 grader på magen og kravler seg litt bakover.. har jo ikke noe å sammenlikne med, så må jo stole på fysio...=) Hun er veldig sterk i bena, og går og løper når jeg holder henne i fingrene..

Ellers har vi sluttet med pupp da..hun har fått en tann (snart to) og syns det er veldig moro å bite meg i puppen....IKKE godt, så nå spiser hun grøt til frokost, brødskive og NAN til lunsj,middagsglass,frukt og vann til middag og velling til kvelds.. det funker heldigvis bra.. Hva er det fysio klager på hos dere da... er så forskjellig med disse HS da...noen har jo INGEN peiling på premature og sammenligner de med fullbårne..

klem fra mammaen til

Skrevet

Fysio på helsestasjonen mente at hun nå skulle ligge mer stabilt med strake hender når hun har rullet rundt på magen. Hun ligger stabilit, men slipper seg ned/legger seg flat etter bare noen sekunder. Sutrer litt, før hun igjen støtter seg opp igjen, og legger seg flat. Men bare i dag har hun rullet rundt og rundt, uten å sutret i det hele tatt - så det mener jeg er framskritt. Vi er på barselgruppe med babyer født i januar, og det var jo tydlig der at alle var kommet lengre enn lille frøken her, men likevel så er hun ikke unormal i sin utvikling. Jenta mi gjør stort sett det samme som di, bare at hun åler seg ikke bakover enda. Skal til vår egentlig fysio neste uke, så jeg stoler mer på henne som har sett jenta mi hver måned i snart 7 måneder.

Pupp fikk jenta mi aldri til. Sliter også med flaske, men den må hun bare drikke av. Så vi går og gleder oss til vi kan kaste flaskene til Bloksberg!

Ellers så er hun ganske småspist. Brekker seg fort, og er ikke så glad i middagsmat. Brekker seg nesten med en gang, og er bare et slag middagsglass hun vil ha. Alt annet kaster hun opp, selv mine fantastiske hjemmelagde retter :-)

Spiser NAN til frokost, grøt til lunsj, bittelitt middag og litt frukt med Nan til middag, bittelitt grøt til kvelds og nan til natta-kos. Spiser som oftest bare et par skjeer, så blir hun irritert. Men tar jeg da å dyper maten, samme hva, i litt sviskesaft så spiser hun som en liten helt. Minuset er en del bleieskift i løpet av dagen. Blir en del store fiser av den svisken ;-)

4 tenner er på plass allerede, og ser ut som det har tenkt å poppe ut enda flere i nær framtid. Gjør heldigvis ikke så enormt stort nummer ut av tennene sine, men kan være grinete enkelte dager når det sprekker opp. Sover heldigvis godt om natta da også.

Har egentlig hatt god oppfølging fra HS (har ikke verdens beste kunnskap om premature, men babyer generelt og det har vært greit), fysioterapeut og spesialpedagog.

Har hatt null kontakt med sykehuset. Var inne på en kontroll 3 måneder etter utskrivelsen. Skulle bli innkallet etter 6 måneder, men har fortsatt ikke hørt noe. Ikke gidder jeg å spørre heller, så lenge jenta mi har det bra. Tror jeg og legen var litt på kolisjonskurs, så da lar jeg det heller være, eller snakker med fastlegen.

Hei og hå fra

Skrevet

Herlighet...helt enig med deg...no need to worry... sikker på at "deres" helsesøster kommer til å synes hun er kjempeflink. Fisen står heller ikke på strake armer, sikkert derfor hun ikke er helt klar til å krabbe ennå..ikke så lenge siden vi var på 9mnd kontroll og da sa helsesøster at hun ikke hadde blitt bekymre om hun var fullbåren 9mnd.. alle barn er jo forskjellige og lærer ting i forskjellig tempo..

Det du sier om middagen- akkurat sånn hadde vi det også... hun brakk seg skikkelig av de 4mnd glassene. måtte prøve lenge, men så fikk jeg et tips om å blande NAN i maten. Gjorde det så maten ble mer flytende og da gikk det kjempebra...Kan jo være du har prøvd det, hvis ikke er det verdt et forsøk.. Eller blaande det med sviskesaft da som hun er så glad i...(blæh)

Har heller ikke hørt en døyt fra sykehuset...rart at de ikke har rutiner på sånt...

hilsen oss

Skrevet

Jeg har ikke brukt NAN nei. Men har hatt i noen teskjeer med vann for å få den litt tynnere. Men nå går egentlig tykkelsen på maten grei, men det er blæh likevel. Så da bruker vi sviske ja :)

Men takk for tipset. Alle råd er gode å ha med seg.

Er jo litt redd at hun til slutt bare vil ha denne sviskesmaken, men prøver å gi noen skjeer innimellom uten sviske da.

Vil tro at det går seg til etter hvert :)

Det må jo bare det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...