Gå til innhold

Trenger ALT av reisetips for lang reise med baby!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til ASIA på pappapermisjon i 5 uker til vinteren.Snuppa er da 1 år.

Vi er ganske vant til å reise, men alene.

Blir veldig glad for reisetips, hva vi bør ha med, tenke på, tips angående mat osv med tanke på at vi har med en 1-åring. Gruer meg også litt (egentlig ganske mye....) til den lange flyreisen. Skal til Filippinene.

tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til flyturen kan du ta med noe å bite i , altså banan, kjeks el. som kan holde henne opptatt litt. Leker som fenger er også viktig. Smokk og/ eller flaske.

Av mat til selve turen... Vet lite om hva de har der nede, men jeg hadde med grøt, bleier, middagsglass. Kjøpte frukt lokalt, det er jo sikkert.

Ekstra teppe, god solkrem, paracet og termometer.

Kommer ikke på mer:)

Skrevet

Det er lurt å amme/ gi flaske ved take off og landing for å unngå propper i ørene. Babyene tilpasser seg kjempefint og når de får være på fanget til mor eller far er jo alt som regel supert for dem (i alle fall vår:)

Skrevet

Hei!

Vi tok turen til thailand når vår jente var 10 mnd. DEt gikk utrolig fint:)

Vår jente var for stor for bagen som de har ombord på flyet men vi opplevde at flyvertinnene er flinke til å gjøre det de kan for at turen skal bli behagelig for alle. (Hvem vil ha et barn som skriker i flere timer?)

Vi dro på kveld/natt slik at siste dagen vi skulle reise så sov jenta vår en senere middagslur enn vanlig, sånn at hun var opplagt til de små flyturene (vi dro sju fra norge til københavn, måtte vente der til neste fly noen timer senere til munchen ) på disse flyturene på ca timen eller to hadde vi aktiviteter og mat med sånn at hun hele tiden var opptatt med noe..(hun fikk masse drikke som hun likte osv.. kort sagt litt bestikkelser....) Mellom flyturene var det så mye å kikke på at hun kunne sitte i ro ei stund å kikke på ellers så var hun på nysgjerrigturer (hun kunne gå..) men gikk ikke så langt vekk at vi måtte stresse:)

Da vi kom til munchen var hun litt trøtt. på forhånd ble vi anbefalt å ta med bilstol til å sitte på flyet, men vi droppet det av praKTISKE ÅRSAKER, uten at det ble noe problem. Men skulle jeg dratt ned nå så hadde jeg tatt bilsete med.

flyet til bangkok gikk tolv fra munchen så da vi i elleve tiden kunne boarde flyet var hun akkurat så trøtt og mett at hun ville sove. vi ble først tildelt et sete, og hun måtte da sove på fanget mitt. men etter endt bording fikk vi noen andre seter der det var ledig sete ved siden av som hun kunne sove i. flyvertinnene var veldig behjelpelige... vi fikk nok av puter laken osv.. slik at hub sov som en dronning hele turen igjennom jeg fikk litt mindre søvn, men mer enn kalkulert med på forhånd.. husk at på småturene kan det bli vondt i ørene opp og ned så bruk smokk pupp eller tåteflaske for å motvirke trykket.. på jumbojet vil en ikke merke opp og ned...

av ting og tang hadde jeg med morsmelkerstatning fra norge ,men den ble stukket hull på underveis av tollere tenker jeg.. så den kunne vi kaste. antakelig finner dere det på bestemmelsesstedet det gjorde vi.. vi tok også med middagsglass,kjeks og bleier fra norge men strengt tatt er det ikke nødvendig for det finnes mye god mat der nede som barnet kann spise og bleier også. men alt avhenger av standard der dere skal dra.Er dere usikre ta det med herfra! vi hadde vannkoker på hotellet og det var gull verdt!!! en annen gull verdt ting vi tok med var reiseseng som vi pakket sammen med en vogn. reisesengen ble brukt som lekegrind og soveplass. Til slutt oppdaget vi en ting som vi aldri hadde tenkt på. Vår lille jente var avhengig av å ha det mørkt når hun skulle sove og relativt stille. Vi hadde et hotellrom og det var kjempekjipt når hun skulle sove for vi hadde bare et rom og det ble vanskelig med legging. VI anbefaler alle å bo i leilighetskompleks/lignende der det er mer enn et rom, slik at barnet kan sove i fred uten å bli forstyrret av foreldrene. Vi kunne ikke sitte på verandaen heller på grunn av mye mygg, så for oss ble det å være på hotellet på kvelden og veldig stille; slitsomt!!

Skrevet

Bestill sete ved bulkhead og se om dere kan få en lenestol på veggen til snuppa. Og så brukte vi bæremeisen på flyplassen.

Skrevet

Solhatt med nakkebeskyttelse & Solfaktor i, selges på apotekene. Kjøp det, så slipper dere og klisse til med solkrem i hode (hvis barnet har lite hår).

Lurt og se om barnet tåler de norske middlene mot mygg/myggstikk.

Og hva med diaré-medisin?

Myggnett kan være vanskelige og finne i Asia. Kanskje greit og ta med seg hjemmefra. Det veier jo "ingenting".

Gode batterier kan det også være vrient og få tak i.

Bilsete for barn kan være tunge og dra med seg, men kan være greie hvis dere skal reise rundt i bil.

Åhh, skulle ønske det var jeg som skulle dra!

:-)

Skrevet

vi reiser også til asia snart, og vår lille er åtte mnd.

ta med nesedråper..det kan lette på trykk i ørene..jeg anbefaler ikke kjeks eller sukkerholdige drikker..da blir ungen hyper, og ikke spesielt ålreit å ha med på et lite fly.

nestle har "saft" uten sukker..den kan du gi på flaske når dere går opp og ned..ellers bruk vann på fly-turen. små barn trenger ikke bestikkelser i førm av søtsaker.. ta med bøker,puslespill etc..

vår lille elsker en lydbok vi har, så jeg skal se om jeg finner en mini-spiller med øreetelefoner til barn som vi kan ta med. stikk på lekebutikken og se om du finner oppblåsbar minimadrass,eller noe annet du kan blåse opp, som kan fungere som en lliten madrass/seng på flyet.

grøt-pulver og bleier og en god solkrem lønner seg å ta med, ellers finnes alt du trenger på reisemålet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...