Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor sikker er den? De første 2 ukene ca tok jeg dem om kvelden den ene dagen, og kanskje på morgene dagen etter. Holdt på sånn en stund, og bare tok de når jeg husket dem.... Nå.. 4 mnd etter fødselen har jeg ennå ikke fått igjen mensen..Og jeg er LIVREDD jeg er gravid igjen... Har ikke hatt sex uten at jeg har gått på pillen.. Men tenker kanskje at siden jeg trodde man kunne ta de når som helst...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 hallo?????? har du lest bruksanvisningen på minipillen i det heletatt????den må taes med 3 timers margin...så hvis du pleier ta den kl 20 hver kveld så må den helst taes akkurat kl 20 hver dag..hvis ikke kan det gå greit om du tar den innenn 3 timer...altså innen kl 23... hvis du tar den kl 00, så er du ikke sikker før etter 8 dager igjen!!!!! husker ikke hva mine minipiller heter....men det er iallefall sånn det er på de... datteren min er snart 5 mnd og jeg har ikke fått mensen igjen heller
Cammy1 Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg går på Cerazette og mener det er slik at det er 12 timer som er marginen - hvis du f.eks tar den kl 08 den ene dagen, så må du ihvertfall ta den innen 20.00 neste dag, men helst ca samme tidspunkt. Dersom du oveskrider 12 timer, bør du bruke kondom ved sex neste 7 dager.
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 noen mister mensen på den pillen. det er 12timer som er marginen på cerazette
miss jones Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Cerazette har den fordelen som andre minipiller ikke har, nemlig at det er større margin på den. Man må ta neste pille innen 36 timer etter at man tok den forrige. Det er også veldig mange som rett og slett mister mensen av cerazette, men dersom du er usikker bør du ta en graviditetstest.
Orki Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 hallo?????? har du lest bruksanvisningen på minipillen i det heletatt????den må taes med 3 timers margin........... Rolig nå anonym... Du tar HELT feil. Som de andre sier her. 12 timer marging, er det på disse pillene.
Kæmma og trultene Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Sammer her - har tatt den når jeg har husket, men innenfor 12 timer. Og glemte den en gang, men da var det gummi i en uke. Har heller ikke fått antydning til mens etter 4 mnd, og tenker det samme som deg - hadde ikke tenkt å få en til enda! Men det er som andre her sier mange som mister mensen på denne pilla. Vi får teste oss begget o, bare for sikkerhets skyld =)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 cerazette e ikke minipilla, det e ei p pilla,men den eneste uten østrogen,...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Hvis det er 12 timer margin, har jeg hvertfall tatt de innen tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå