Gå til innhold

Hvordan "unngå" en spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jo et merkelig spørsmål men. Vet at det er mange grunner til spontanabort og de fleste av de ikke til å unngå MEN vet at det også er ting man kan unngå å spise/drikke for ikke å øke faren for abort om dere skjønner, som f.eks. ikke drikke for mye drikke med koffein.

Vet dere om noe mer man bør unngå??? (eller gjøre?)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unngå alkohol når man planlegger graviditet. Slutte å røyke.

Skrevet

Unngå "hard" idrett som ridning, snowboard o.l. med høy "fallfaktor", unngå store mengder koffein ja, ikke stimuler brystvortene osv. Jeg torde ikke få orgasme en gang, etter jeg hadde mista to ganger..Var gravid 3.gang, og denne gangen gikk det bra:)

Skrevet

ta folat/folsyre... samme greien, to navn.

Ikke løfte tung, ikke drikke kaffe/cola.

Skrevet

Unngå å bære! Min homeopat var veeeeeldig streng på dette!! Vi skal bære minst mulig de tre første månedene. Hun mente at vi vestlige kvinner var altfor aktive under svangerskapene, og med så mye omveltninger i kroppen er det viktig å kjenne på tegnene. Slappe av når kroppen sier fra. Jeg har fulgt dette i to svangerskap og vært i fin form hele tiden og hatt fine svangerskap. Viktig å ta hensyn til seg selv:) Stress er ikke bra!!

Skrevet

Det med å bære er fordi det blir ett veldig nedtrykk på livmor som kan (les kan) ha negativ effekt på noen kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...