Zandra, fikk Jonas 7. feb Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Nettopp kommet hjem fra 3 uker på Rivieraen og oppholdet var over all forventning! Var særlig meget positivt overrasket over franskmenn da de jo har et rykte på seg for å være...ja..alt annet enn høflige.. Ingen problem med dette når man reiser med små barn ihvertfall. Smil og dulling overalt vi var med jr - det være seg i butikk, på gaten, på restaurant.. Til og med på en fullstappet buss måtte "bebe" og mamma få sitteplass og i lang kø på supermarkedet mente de folk at vi måtte gå foran da vi hadde med en liten en. Amming offentlig var ingen problem. Fikk ihvertfall ingen rare blikk, men prøvde jo å være diskre også. Så ikke så mye til andre som ammet med unntak av en eller annen nordboer-turist. Eneste man må huske å ta med seg ned av barnemat må være grøt da dette klarte ihvertfall ikke jeg å finne. Fant kun velling og ferdig semulegrøt tilsatt grønnsaker (?). Maltestrakt er også lurt å ta med da jeg fant heller ikke dette når jr ble litt hard i magen.. Vi bodde 14 dager i leilighet i Nice og 1 uke i leilighet i Antibes og hadde som sagt en kjempetur med besøk av besteforeldre 1 uke og venner 1 uke. Særlig Antibes kan anbefales for barnefamilier da er lite og intimt og veldig barnevennlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå