Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min på 4måneder blir så svett på ryggen og varm når han sover...lå før på babyskinn fra nøstebarn med en pysjamas..så lot vi han bare ligge i body..deretter tok vi vekk skinnet..enda er han så varm.. og i har det ikke for varmt på rommet heller...vindu på gløtt.. redd for at han skal bli for varmm(litt med tanke på krybbedød)..noen som også har et varmt barn??eventuelle tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa vår er også veldig varm og vi måtte fjerne skinnet fra sengen da det ble altfor varmt (selv om det visstnok skal ventilere bra....)

Har nå tynn bomullspysj, lett dyne og vinduet på god lufting så det er godt og kjølig inne på rommet. Hun sover da på samme rom som oss. Passer på at sengen ikke står inn i et hjørne, men har godt med luft rundt den enden der hodet er, som er ut i rommet. Altså litt omvendt av det som ellers er naturlig.

Skrevet

merkelig da...datteren min har alltid lagt på sånn saueskinn...og hun har aldri vært svett... ikke engang i sommer når det var dødsvarmt ute... men merker at hvis jeg har lagt henne uten skinnet så blir det veldig klamt..

vet ikke hva du kan gjøre jeg.... ligge han i en tynn bomullspysjamas og med et helseteppe eller noe over?

Skrevet

Dette har ikke nødvendigvis noe med saken å gjøre, men jeg har inntrykk at det er veldig ymse kvalitet på lammeskinn... Lurer på om noen skinn puster bedre enn andre? Det er jo skinn i foskjellige prisklasser også, så det er kanskje ikke så rart at kvaliteten varierer...

Du kan sikkert lufte mer? Ha et termometer liggende ved senga, så følger du med på at det ikke blir under anbefalt temperatur. Min erfaring er at 16-17 grader er toppers!

Skrevet

Min er også veldig varm av seg. Han blir glovarm av kontakt (altså sitte på fange ol) så folk tror at han han feber.

Jeg er veldig frossen av meg så det er godt å kose (for meg da), men han er ikke så glad i for tett kos. Da får han panikk pga varmen.

Om natta ligger han i bleia under en lett dyne med vinduet godt oppe. Måtte i natt opp for å ta av han dyna og legge et helseteppe over han fordi han var så varm.

Syns det er kjempe vanskelig å kle på han. Han trenger ikke så mye klær som meg og jeg syns det er vanskelig å kle på han når jeg holder på å fryse i hjel selv.

Skal love deg at sommeren var virkelig vanskelig. Han slet så mye stakkars, uansett hvor kjølig jeg prøvde å gjøre det hjemme. Å gå ut på dagen kunne vi bare glemme. Så vi var ute på morgenen og trillet og om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...