Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Snuppa er fryktelig forkjølet, sliter med å sovne, og våkner hele tiden.... Har dryppet mm i nesa hennes, liten effekt... Er det annet jeg bør prøve? Hva med saltvann? Kan jeg bruke min egen saltvannsspray på henne? (Selvfølgelig spraye på en teskje, og helle inn i nesa) Har hørt om nese/snørrsuger, men usikker på om det vil hjelpe. Jeg kan ikke se snørr i nesa hennes, men det surkler og hun er tett. Snørrsuger - suger den bare "ytterst" i nesa, der jeg ser, eller har den effekt lenger inn, hvis dere skjønner... Noen som har andre råd??? HJELP!
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg hadde prøvd rinox nesedråper for baby når hun skal sove og brukt saltvann ellers.
langevipper Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg blandet mm og saltvann i en liten beholder å dryppet i nesen til Oda, på min datter virket det mye bedre enn mm og saltvann hver for seg:-) Det tok 5-10 min før jeg så for godt det hjalp, og etter at jeg begynte med det da hun var forkjølet sov hun mye bedre. Jeg ble i tillegg rådet til å heve hode enden av madrassen for å gjøre det lettere for babyen å puste. God bedring:-)
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har og en forkjølet baby, og bruker snørrsugern inn så langt jeg kan komme, men selvfølgelig forsiktig. spruter med saltvann (fra ampuller man får kjøpt på apoteket) først, det løser opp - mye lettere å få ut snørr da. Du kan også bygge opp litt under hodedelen på sengen slik at hun ligger litt i nedoverbakke. da renner snørra lettere riktig vei :-) drypper/spruter også mm i nesa hans hver gang vi ammer. Passer på å holde litt på puppen så den ikke stenger for nesa hans når jeg ammer, hvis han ikke får puste ordentlig blir han så sinna! (og jeg vil jo han skal spise!) lykke til!
animal Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Rhinox har som hun skrev over, nesedråper til så små, bruk det på kvelden før du legger henne og eventuelt en gang på natten hvis hun blir tett. Prøv å holde henne litt opp ned rett etter hun har fått nesedråpene (på kvelden), for da kommer de lenger opp i bihulene. Om natten lønner det seg å legge noe under hodeenden på sengen eller madrassen, slik at hun ligger med hodet hevet. Da renner snørret mer bak isvelget istede for frem i nesen, og hun får puste lettere. Ikke ha det for varmt på rommet, men sørg for at hun ligger godt og varmt i sengen.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Takk for råd så langt. Glemte å si at jeg har hevet hodeenden av sengen (lagt bøker under).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå