Gå til innhold

Hvor mange måltider når barnet er 2 måneder???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn for mme. Vi har redusert fra 5 til 4 måltider. Hvor mange måltider får barna deres på ca 2 måneder???

Han spiser 220 - 260 ml. til hver av måltidene så han er nesten oppe i 1 liter mme i døgnet. Sover fra kl. 22/23 til kl. 10 uten å våkne for mat. Nå blir jeg liksom sittende og "vente" på at han skal spise før jeg legger meg.

Det skal sies at sønnen min var stor da han ble født (4550 gr. og 53 cm lang) og veide 6 kilo på 6-ukers kontrollen.

Hvor ofte og hvor mye spiser barna deres???

(Min første sønn var født prematur og jeg kan ikke helt sammenligne med ham siden jeg måtte vekke ham til stadighet for å få i ham mat.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 2,5mnd nå og spiser fra 6 til 8 ganger i døgnet.Får bestemme selv, spiser en gang midt på natta enda.

han var født prematur og måtte vekkes i begynnelsen han også. da jeg sluttet å vekke han kvar 3 time begynte han å drøye til hver4. time når han sov.og annakvarnår han var våken.

nå kan det gå lenger på natta heldigvis :)

når han en sjelden gang får flaske får han 100ml med mm

Skrevet

Vår gutt er 2,5 mnd og får mme. Det har vært litt opp og ned, men han spiser ca 700-800 ml i døgnet. Har spist 5 måltider om dagen. Sover fra 20 til 06 uten mat. Tror vi må gå ned til 4 måltider og gi mer hvert måltid, men når de er på denne alderen skal de ha mellom 700 og 800 ml i døgnet. Gutten vår var 3970 ved fødsel og 53 cm. På 6 ukers kontrollen veide han 5,5, så våres babyer er nesten like store :)

Skrevet

Jenta mi spiser/drikker ca 180 til hvert måltid, som er 5 ganger om dagen.

Hun sover da fra ca 21.30 til kl 9.00.

Hun var 4280 og 51 cm ved fødsel og 5600 og 59 lang ved 6 ukers kontrollen.:o)

Skrevet

hm nu trur æ at ægir for lite mat, bruke åsså mme men han spis 130-40 ml me vært måltid, spis sån vær 4-5 time på dagen å sover fra 21-7-8 på mårran..

men igjen det e nu bare det han vil ha så ! han veide bra på kontroll nu

Skrevet

Det er helt individuelt hvor mye hvert enkelt barn spiser. De regulerer det selv så hvis de trenger lite, spiser de mindre, trenger de mer spiser de mer. Sånn er det jo med søvn også, noen barn sover mye, andre lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...