Gå til innhold

har dere fått noe hos svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vårt 4. barn, og svigermor er ivrig som få. Til de andre tre har hun strikket masse, men nå er hun ikke like smidig i fingrene lenger, så fjerdemann får nok ikke like mye hjemmestrikket fra bestemor. Men når det er sagt vet jeg at hun har vært og sett på babyklær i flere butikker.

Da vi fikk vårt første barn ble vi sponset av begge foreldreparene når det gjaldt innkjøp av vogn, seng, dyner, sengetøy, leikegrind etc. Veldig greit, for tyveåringer er ikke nødvendigvis så rike.

Nå venter vi en attpåklatt, og må derfor ut for å kjøpe ny vogn etc, men det har vi råd til selv denne gangen.

kanskje får du en skikkelig overraskelse av svigermor når barnet er født. Det finnes de som er overtroiske og ikke kjøper noenting før barnet har kommet til verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok si meg enig med hege pege ikke forvent no klar dere selv og ta gleden når og om den kommer...Svigermor er ingen selvfølgelig bidragsyter..

Lykke til, ps vet ellers at det er kjipt men men det er jo deres barn..

Skrevet

Mange forskjellige svar her, skjønner veldig godt at man blir litt sår. Det handler jo ikke om å få ting, men at man viser interesse for sitt kommende barnebarn!!

Noen svigers er kanskje redd for å virke påtrengende, vil ikke trenge seg inn på svigerdatterens "territorie", er redd for å gi inntrykk av å ta over kontrollen og veldig mange sønner er jo ikke de flinkeste til å inkludere sine foreldre heller? Vet at mange svigers kan føle seg veldig utelatt, svigerdatteren inkluderer sin mor, det er mamma vi ringer til dersom det er noe osv, som jo er naturlig.

Kanskje du skal ta dette opp med din kjære, si at det er litt sårt, og få ham til å snakke mer om det kommende barnet slik at svigermor også kommer på banen??

Kvinner er som kvinner verst, vi føler og tenker og grubler masse, og det er veldig lett å tilegne noen egenskaper og så viser det seg at det ikke stemmer i det hele tatt!!

Jeg har en jente fra før, og svigers var veldig ivrige med henne. SÅ kom et "biobarnebarn" og jeg følte at min jente ble skviset rett ut.. Det var/er kjempesårt,men jeg må vel bare tenke sånn at baby er gøy, denne får de jo følge helt fra begynnelsen og de synes jo fremdeles at det er stas med min jente, men de føler nok ikke at de "eier" henne like mye som de gjør med den som er deres.. Jeg bruker jo som oftest mormor som barnevakt, er der mest på besøk osv.. Har tenkt at jeg må skjerpe meg når denne kommer slik at det blir likt fordelt på mormor og farmor..

Lykke til, du skal se det blir helt annerledes når babyen kommer!! Kanskje hun har masse planer, men vil vente til den lille er her?

Skrevet

Får vel en strikka genser som havner langt bak i skapet...

Skrevet

Jeg for min del synes det er galt å "forvente" at besteforeldre/svigerforeldre skal bidra med masse penger. Ikke alle har god økonomi. Vi har fått tilbud fra begges foreldre om penger og utstyr, men vi har sagt i fra at vi ikke vil at de skal gi for mye. Synes også det ligger litt i det å klare seg mest mulig selv...

Skrevet

Skal visst være glad jeg har den svigermora jeg har. Er glad i henne og har et godt forhold til henne, men noen konflikter oppstår likevel, ettersom vi bor langt fra hverandre, og er sammen en 2-3 uker i slengen når vi først besøker hverandre..

Min svigermor er flink til det meste, og til førstemann fikk vi en nydelig vogge som hun hadde laget (treskjæring - akantus) + et strikket sett til junior. Da jeg fikk nr 2 bodde hun hos oss i 3 uker før/rundt fødselen, hjalp til med husarbeid, rundvask og forberedelser, og da prinsessa ble født, fikk jeg en baby-bjørn bæresele.

Nå venter vi nr 3. Hun har ingen andre barnebarn enn våre barn, og synes tydelig det blir stas med en ny baby. Hun har i sommer strikket et nydelig teppe som babyen kan ha over vogga, i vogna e.l.

Svigerforeldrene mine har vel ikke akkurat bidratt med de dyreste tingene (OK vogga er vel ikke billig...), det er ikke pengeverdien som er det avgjørende for dem. Men svigermor legger ned mye tid og arbeid i det hun gir oss, og sikkert mye kjærlighet også. Om ikke hun gir barna våre de dyreste gavene, tar hun seg god tid til dem når vi først er sammen. De tar med seg barna på ferieturer etc og gir dem opplevelser og minner de kan glede seg over resten av livet, og det er nok mye mer verdt enn materielle goder.

Så alt i alt kunne jeg vel ikke ønsket meg bedre svigerforeldre, og besteforeldre for mine barn. (kanskje noe å tenke på neste gang jeg får svigermor oppi vrangstrupen og ønsker henne langt bort, dit pepper`n gror... he-he)

Skrevet

Har fått nesten alt for mye av svigermor jeg.

Da junior kom (førstemann) fikk vi en hel sekk (sånn sort søplesekk) med tøy hun har handlet helt fra hun fikk vite at jeg var gravid.

Nå med nr to har vi hintet frempå at det eneste vi egentlig trenger er litt vinter tøy i de minste str. For junior var sommerbarn. Blir jo ALT for mye.

Hun har også kjøpt vippestol, mat stol, bilstol +++

Verdens beste svigermor på alle måter. Og dette blir hennes femte barnebarn. Ingen forskjell på noen der igården :)

Skrevet

Vi har fått vogn av svigermor og hennes mann, pluss at hun har handlet inn litt klær som hun stadig kommer innom med.

Med foreldrene mine får vi penger nå når vi skal ut å handle stellekomode og seng, de ville gjerne betale for en av delene.

Mamma har også strikket babyteppe, klær og sokker, hun har også handlet masse babytøy, pluss at hun spanderte en del nytt mammatøy på meg i sommer.

Hun driver også og strikker dåpskjole.

Svigerfar har vi ikke fått noe med, og heller ikke hørt så veldig mye fra.

Skrevet

Svigermor har strikka masse skjønne klær til gutten vår:) Av mamma+stefar har vi fått seng (de har pusset opp en gammel en, skikkelig nydelig!), dyne, masse klær o.l.:) Av pappa har vi fått bilsete:) Og så har vi fått/lånt en hel del av søsken, kusiner, tanter osv. Har kjøpt en del klær og ting selv, og vogna har vi kjøpt selv. Dette er første barnebarn på min side, og det er lenge siden forrige barnebarn på hans side, så dette er skikkelig stas for alle!:) Veldig takknemlig for alt vi har fått:)

Skrevet

Har fått vogn + barneklær + leker av svigers. Ellers har svigermor startet en konkurranse med min mor, det er nemlig om og gjøre å gi mest... Skikkelig teit, men så drypper det stadig på oss da... Så ikke så galt at ikke det er godt for noe;)

Skrevet

Er nok ikke så uvanlig at man får mer av mor.. Fått en gavesjekk til utstyr på 5000 kroner for hver unge av mamma. Dyrt for de, for jeg venter tredje på under 3,5 år :o)

Har ikke fått noe sånt av svigermor. Får en blomst og en sparkebukse når den kommer. Greit nok det altså..

Skrevet

Svigermor er handlegal, så her er det nesten så man må bremse henne litt. I forrige sv. skap tror jeg hun handlet mamma klær for ca 15000. Samt vogn, seng, sengetøy og masse klær. Er nå gravid igjen og det har blitt en del handling dette svangerskapet og. Hudpleie og frisør til meg slik at jeg kan føle meg litt vel. Seng og bilstol til den nye babyen samt en del nye klær. I helgen var de på besøk hos oss og da kjøpte hun ( og svigerfar ) Phil & Teds søskenvogn til oss. Samt at svigermor tok med meg på shopping og kjøpte klær til meg for ett par tusen som jeg kunne ta med på føden. Utrolig snill altså og veldig hyggelig i tillegg.

Skrevet

Vi har vel vært ganske heldige, men foreldrene våre har veldig god økonomi og dette blir første barnebarn på begge sider. Mine foreldre og svigerforeldre har betalt vogn, seng, stellebord, bilsete og bleiebøtte. Svigermor har i tillegg heklet klær og teppe, og gitt oss vugge. Av mine foreldre har vi fått masse babyklær, jeg har fått alle mammaklærne mine, alt vi trenger av sengetøy, gardiner, madrass til seng og en til vugge, reiseseng, og aktivitetsteppe. I tillegg så har mamma vært her en natt og skrubbet veggene og taket på babyrommet, vasket alt babytøyet, og satt opp sengen og gardinene osv. Snille mennesker!

Skrevet

Vi har alt fra sist så vi treng ikke nå... sist fikk vi voksipose fra svigersan og innskudd tel vogn hos foreldran mine...

Einaste æ har krævd a svigersan e at de skal hold sæ fresk denne gangen... de va full av influensa sist og kun dermed ikke kom på besøk på sjukhuset... va så skuffa... men de hadd sagt at fikk ikke æ kom heim den dagen, æ for heim... så hadd di kommen uansett... vi hadd ikke vært hjemme mange minuttan da di kom på besøk da... de bor rett over veien så de har kort vei... da va det bra stas å få vis frem frøkna ja...

Skrevet

Hei! Jeg som skrev HI.

Jeg forventer på ingen måte å få en masse dyrt utstyr og greier til beibien, jeg hadde egentlig bare ønsket at hun skulle vise mer innteresse..

Spørre om det er noe hun kan bidra med osv..

Vi har strevd i mange år for å bli gravide og endelig lyktes vi !

Men , hun kommer kanskje på banen når jenta har kommet til verden, det hadde vært vært veldig flott!!

Skrevet

har ikke fått noe denne gangen, men sist skaffet de stelle bord. seng, ammepute, mye arveklær. alt var brukt men det hjalp oss.

denne gangen har vi kjøpt mye nytt selv har mye bedre økonomi nå.

og de har spurt om vi kunne tenke oss og gi bort det barnetøyet vi ikke har bruk for til andre i familien. vi venter gutt denne gangen og sist fikk vi jente så vi har sortert ut 6 søplesekker med jentetøy fra nyfødt til str 3 år. pluss litt sengetøy som ble litt jentete.

de har altid stilt opp for oss når det har vært noe vi trengte til jentungen. har vært studenter så økonomien var veldig trang. og de lettet på uten at vi spurte , ved å kjøpe vinter dress og sko. og annet de mente at frøkna trengte. dette har de gjort hele veien.

nå har vi en helt annen økonomi og da er den type hjelp ikke så stor. men det erogså flinke til å komme på besøk og være barnevakt. noen ordentlig gode besteforeldre er de.

denne gangen har svigermor sakt at hun kommer og tar husrengjøringen rett før fødsel for meg og det er jeg glad for med mye bekkenløsning og vonter er det godt å få hjelp og det er også bra.

Skrevet

Vi har ikke fått noenting fra samboers foreldre! De har heller ikke vist noen interesse for babyen. Mine foreldre derimot har gitt oss masse, 6000kr til vogn, samt at mamma har kjøpt masse babytøy. Det ironiske er at svigers har veldig veldig mye penger, mens mine foreldre bare er "vanlige". Resten av alt utstyr og greier har jeg kjøpt selv. Kan tenke meg at det vi kanskje vil få fra svigermor er klær hun har strikket, (hun er veldig flink), men hun har heller ikke spurt noe om hvilke farger etc jeg ønsker meg, eller sagt noe om det. Stor sjanse for at det meste havner bakerst i skapet, da jeg er ganske nøye på hva jeg vil ha til babyen siden det er min første.

Skrevet

Nei, har heller ikkje fått noko fra mamma (enda). Trur ingen av partane har noko liggandre fra då vi var små... men begge parter seier at dei vil komme på besøk da! Kanskje da?

Skrevet

Jeg har en møkkakjerring til svigermor!!! Hun bidrar ikke med NOE!!! Og aldri er hun i nærheten av oss heller... HELT UTROLIG!!

Jeg misunner dere andre som har et godt forhold til svigermor. Rart at man egentlig ØNSKER seg en svigermor. Men tenker egentlig mer på barna som ikke har en bestemor:-(

Skrevet

blir litt trist av dette her jeg. att dere gidder å gå å surve over ting dere ikke har fått. jeg er selv gravid i 36 uke, blir alenemor og lever på egen inntekt. har kjøpt alt jeg trenger brukt, mens klær har jeg plukket ned fra loftet etter min og mine søskens babytid. forventer ikke gaver og sjekker fra øst og vest. men ser virkelig gleden i å klare meg selv.. det er en god følelse det. regner selvfølgelig med at jeg- babyen får en del klær ol etter att den er kommet, men det forventes da ikke.å de som klager på dårlig økonomi.... jaja- det er tross alt dere som skal ha barn...

Skrevet

helt enig, det virker som om mange her måler "interessen" i gaver før babyen kommer og har lest om jenter her som er direkte skuffet og lei seg for at foreldre og svigers ikke kjøper ting og tang til dem. å skylde på at man er studenter og at foreldre har så god råd blir bare helt fjernt for meg. er det fordi mange unge er vante til at foreldre stiller opp økonomisk enda?

Skrevet

Vi har fått litt fra begge sider vi, men jeg forventer ingenting. Synes det er litt kos å ordne med de største tingene selv jeg da. Vi har fått litt pengehjelp til vogn og slikt da. Ellers har mor og søster vaska litt i huset for meg nå som jeg ligger på sykehuset (god hjelp det også). Ellers får det være opp til hver enkelt hva de har råd til....og noen klesplagg eller rangler er like fint å få som andre ting. Har ønsket meg litt sengetøy, ullundertøy etc når noen har spurt hva de burde kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...