Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har ikke fått noe som helst og hun har heller ikke spurt om det er noe vi trenger \ ønsker oss..Synes det er litt pussig. og litt sårt. Lille jenta vår kommer om litt over 3 uker og jeg liker å ha ting i hus...Ikke at vi ikke har råd å kjøpe ting selv , hadde bare vært så hyggelig hvis hun ville gi oss noe! Hos mine foreldre har vi fått voksipose, seng og sengetøy. Huff nei, ble litt syte innlegg dette. ikke meninga
Mamma til 2 <3 <3 Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Ja, har fått en hel del av svigermor..er så snill atte =0) Kjempekoslig...hun gleder seg masse, dette er første barnebarnet hennes da...så stor stas!! Fått litt forskjellig ting og tang....sengetøy, klær...så har hun vært med å betale på de store tingene!!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Har ikke fått en dritt- ikke virker de interessert heller.......Utrolig dårlig synes jeg
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Her har vi ingen kontakt med svigermor, men ikke engang min mor har spurt om det er noe hun kan bidra med, blir helt satt ut jeg, dette er hennes første barnebarn. Men min far har spurt hva han kan bidra med da, snille pappaèn min.
Smiley og Camilla Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg må få lov til å skrøyte litt av min svigermor:)) Fikk en tlf av hu på tirsdag at nå måtte jeg komme innom for hun hadde noe til meg. Dette hadde hu kjøpt/laga til baby jenta vår: - strikket ullteppe - strikket hel ulldress m votter og lue - strikket jakke m lue - kjøpt håndkle +++ kjøpt masse babyklær.
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Kan jo hende dere får da barnet er født. Ikke en selvfølge å få fra svigermor under graviditet da........
hvite svane Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har vært kjempeheldige,etter at vi hadde vært på ul i uke 18 så fikk vi 10.000 kr av svigers til å handle,også har mor og far kjøpt klær,seng/sengetøy,vogndyne,bæresele og litt småtteri ellers,så vi har spart mye av pengene våre,kommer godt med senere!! De er alle tiders på begge fronter her og vi evig takknemlige:))))
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Hei! Nei dette er nummer tre og hos svigermor har vi ikke fått noe... Hos mine foreldre har vi fått maaasse penger til utstyr, deriblandt penger til søskenvogn nå nettopp....Hos svigerfar (de er skilt) har vi fått vogn til førstemann pluss at han ga penger til søskenvognen han også...Men da ba vi konkret om det, og ettersom han aldri ellers har bidratt syns samboer det var helt ok å spørre.. MEN, vi syns det er greit at ikke svigermor gir oss noe, hun er alene og har stram økonomi. Helt utenkelig å spørre henne syns jeg... Da sårer det mest at hun er så lite gjennomtenkt når hun først kjøper noe; Da vi fikk forrigemann kjøpte hun to plagg fra hm på salg - begge var jenteplagg! Gjorde INGENTING at de var på salg altså, men kunne jo fått med seg at det var rosa broderier på dem! Syns faktisk det er litt koselig å ta vare på det besteforeldre har kjøpt i fødselsgave, men dette måtte jo byttes - kunne uansett ikke vist han at hun hadde lagt så lite sjel i det synes jeg... Men men...Jeg syns ikke du syter da, det er lov å ha forventniger. Men hvert tilfelle blir jo individuelt, for hvordan økonomien er spiller en rolle!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, men jeg hadde ventet en viss interesse for barnebarnet og spørsmål om hva vi trenger så de hadde visst hva de skulle evt kjøpe....
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Så koselig for dere som har fått noe! Kjipt for oss andre...ja,ja har et godt forhold til svigermor, så jeg skjønner egentlig ikke noe jeg... Vil ikke si noe til mannen min heller, for da blir han bare lei seg..
fruktisèn Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 dette er første barnebarnet til min mor og de og hans foreldre... av min mor og far fikk vi 5500kroner til å kjøpe det vi ville ha trengte(så vi kjøpte vogn)+har litt babyklær og ett babyteppe utenom... av sv.mor har vi fått masse klær og vippestol, :) av sv.far fikk vi digitalkamera så vi kan ta masse bilder av nurket(vi hadde ett som ble ødelagt i sommer,han ville kjøpe noe til babyen men vi har jo alt så da kjøpte han nytt kamera til oss) de er kjempe snille og vi er veldig heldig så vi hadde jo en del sparepenger til overs, så de kjøpte vi ny sofa for:)
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 svigermor har veldig god økonomi så det er ikke det det står på. Men vi tenker nok bare litt forskjellig...Jeg forventer ikke å få noe, men hadde , som sagt, vært veldig hyggelig.. Den med jente plagg til en gutt var litt morsom da, men skjønner at du ikke syntes det var noe stas!
fruktisèn Skrevet 1. oktober 2006 #13 Skrevet 1. oktober 2006 dette er første barnebarnet til min mor og de og hans foreldre... av min mor og far fikk vi 5500kroner til å kjøpe det vi ville ha trengte(så vi kjøpte vogn)+har litt babyklær og ett babyteppe utenom... av sv.mor har vi fått masse klær og vippestol, :) av sv.far fikk vi digitalkamera så vi kan ta masse bilder av nurket(vi hadde ett som ble ødelagt i sommer,han ville kjøpe noe til babyen men vi har jo alt så da kjøpte han nytt kamera til oss) de er kjempe snille og vi er veldig heldig så vi hadde jo en del sparepenger til overs, så de kjøpte vi ny sofa for:)
tutsi 77 Skrevet 1. oktober 2006 #14 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er faktisk veldig skuffet over mine svigerforeldre..De har spandert et stellebord som var veldig flott og dyrt..kjempesnillt..men det jeg reagerer på er at de reiser bort dagen etter jeg har termin bare for å dra på ferie med noen venner. Vi har spurt om de kan være hastebarnevakt for min sambo sin sønn..de sa ja, men reiser altså mye bort..er borte denne uken også..Virker ikke helt som de er så intereserte nei..Hadde det vært meg ville jeg ventet med vennetur til etter barnebarn var født..
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #15 Skrevet 1. oktober 2006 hehe. det er uansett ingen som slår våre familier! svigerfar betalte vogn. svigermor gleder seg stort, men har bare gitt oss penger, men de var ikke ment til barnet, men som forskudd på arv til hennes sønn. regner med at hun kjøper noe når den blir født. min far har kjøpt dyne og et sett sengetøy, men han støtter oss med penger når vi trenger det og betaler mye for oss i løpet av ett år, så ingen klager der. men han skal legges inn 5 dager før min termin og tilsammen være innlagt i tre uker, så vi må besøke han på sykehuset og ikke omvendt! ;O) og min ene søster er på den andre siden av jorden og dro i dag! jeg ahr 35 dager igjen! ;O) først så syntes jeg dette var trist. men alt går jo bra uansett. ting er ting, og vi har det vi trenger. og hans familie kommer ihvertfall når vi har fått barn. men det er jo unektelig komisk! ;O) men tilslutt er det bare sambo, baby og jeg som teller og vi er jo der! ;O)
jakm80 Skrevet 1. oktober 2006 #16 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har vært veldig heldige og fått vogn av mine foreldre og penger av svigers til å kjøpe seng med madrass og vugge for. I tillegg har hun strikket teppe og dress + noen bodier hun kjøpte på cubus. Så snill atte : )
litagod Skrevet 1. oktober 2006 #17 Skrevet 1. oktober 2006 joda har fått masse grå hår fra henne... hehe neida, som tidligere så fikk ikke vi noe fra familien før poden var kommet til verden og det hadde jeg faktisk ikke tenkt på eller forventet heller så jeg synes kanskje det er litt rart at så mange her blir lei seg fordi familien ikke kommer med masse stasj. det kan være mange grunner til at familien velger å vente med å kjøpe gaver. du vet at det ikke alltid blir som man hadde tenkt og det kan jo skje uforutsette ting. noen har fra gammel overtro at det er ulykke å ha babyting i huset før babyen kommer, spes vogner har jeg hørt. Det kan jo også være så enkelt at de vil vente og se hva dere har og hva dere virkelig trenger. Når babyen kommer til verden vil nok familie fra fjern og nær samt naboer du ikke ante eksisterte komme innom med div klær og utstyr så slapp heller av nå. det er jo ikke gaver som forteller noe om personen, det er jo andre ting som teller langt mer enn det!
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 1. oktober 2006 #18 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har fått masse fint av svigermor. Hjemmestrikket lue sokker og jakke, MASSE kluter og endel babytepper, dyne og sengetøy et par sparkebukser og bodyer også har vi fått låne babykurv. Vi får også vogn, men som hun sier så skal den stå i esken til alt er overstått.. visstnok gammel overtro.
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #19 Skrevet 1. oktober 2006 Tror hun strikker ett hentesett til liten.Men ellers ingenting...Har ikke fått noe fra de andre heller.Men da vi venta nr 1 fikk vi vogn fra svigerforeldrene mine.Så derfor får vi klær til babyen etter den er født.Vanlig gave.Ikke noe mer enn vi får fra andre. Mamma stiller opp som barnevakt ofte så jeg tar det som den største gaven vi får :0)
litagod Skrevet 1. oktober 2006 #20 Skrevet 1. oktober 2006 idefix - du har skjønt det! besteforeldre som stiller opp og er sammen med barna våre er 1000 ganger millioner mer verdt enn all verdens vogner og stellebord!
jannemor..venter Skrevet 1. oktober 2006 #21 Skrevet 1. oktober 2006 Den største gaven, var nå å få gi besteforeldre på begge sider sitt første barnebarn. Så vi har fått så mye hjelp som man bare kan drømme om. Kjempe hærlig.. spørs om det blir like lett nå når vi straks får nummer 2 hehe..
ballong Skrevet 1. oktober 2006 #22 Skrevet 1. oktober 2006 Nei ikke noe konkret, men så er det vel ikke like stas da vi har to barn fra før...vi har lån på bil da som er tatt gjennom de og de er kjempe flinke til å stille opp. Men det er aldri noen presanger ute å går, bare fornuftige ting til jul...
Lystpåentiljeg Skrevet 1. oktober 2006 #23 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, ikke fått noe av svigers, eller min mor for den del. Hun er veldig syk, og har også dårlig økonomi. Hadde hun vært annerledes stilt, så tror jeg sikkert det hadde vanket litt. Svigers er ikke så veldig interesserte akkurat, de har ett barnebarn fra før. Der gav de gave til over 1000kr veldig kort tid etter at de anonserte graviditeten. Tenker ikke så mye på det egentlig. Babyen kommer, og vi har så vi klarer oss og det vanker maaasse kjærlighet fra meg og pappa'n, så jeg tror nok det går fint likevel.
*1D* Skrevet 1. oktober 2006 #24 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har ikke fått noe enda, men det er ikke fordi de ikke er glade for at babyen kommer! Dette er deres første barnebarn og de er helt i ekstase, men de vil gjerne vente til babyen kommer før de kjøper noe:) Også vet jeg at hvis vi trenger noe (penger til noe eller sånt) så kan vi snakke med dem om det og de vil stille opp. Jeg tror svigermor er redd for å kjøpe noe jeg ikke liker til den lille;) (hun er litt nervøs av seg...) Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over at folk faktisk tenker på dette med hvilke gaver osv de har fått av familie ................ Men nå kan det hende at jeg er snål som faktisk ikke forventer noe av noen i familien, det er vårt barn og vi er faktisk så gamle at vi har vår egen økonomi;) Flott at man kan få hjelp av familien sin, men å forvente det?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. oktober 2006 #25 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg må bare si at jeg syns det er rart at det virker som de fleste av dere forventer at besteforeldrene skal hoste opp penger til å kjøpe utstyr og forskjellig til babyen. Skjønner ikke den liksom.... Da vi fikk lillegutt fikk vi vugge hos svigers og penger hos mine foreldre under svangerskapet. Men jeg gikk ikke rundt å forventet dette i det hele tatt. Hadde ikke reagert om vi ikke hadde fått noenting av dem. Det er jo vi som skal ha baby og som skal sørge for utstyr og slikt. Jeg blir jo selvfølgelig kjempetakknemlig og syns det er koselig, men syns det blir feil om man forventer at foreldre/svigers skal stille opp på den måten. Må også legge til at svigers er veldig flinke til å stille opp for oss, både når det gjelder barnepass og andre ting. Slik som nå har de vært her mye for å male huset vårt ferdig for vinteren da sambo knakk nakken i januar og ble sykemeldt etter sommeren pga nakkevondt. Til nå har vi ikke fått noenting til babyen som kommer i november og kan ikke si at jeg reagerer på det. Vi har kjøpt inn det som trengs av utstyr og slikt til den nye babyen. Svigers har også sagt ja til å være barnevakt for lillegutt om fødselen skulle komme igang. Jeg fødte lillegutt 1 måned før termin sist og det er sannsynlig at jeg føder for tidlig denne gangen også. Men de reiser bort 5 uker før termin og blir borte i 3 uker. Men reagerer ikke på det heller, det er jo deres liv og kan jo ikke sette det på hold fordi jeg kanskje kommer til å føde...så vi har funnet oss andre som kan ta lillegutt om babyen skulle komme mens de er borte. Sorry om dette blir litt krast, men syns ikke man kan gå rundt å forvente at man skal få dyre ting hos besteforeldrene eller at de skal la være å reise bort like før fødselen. Og om jeg har misforstått innleggene deres så beklager jeg. Bare virker sånn på måten dere skriver på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå