Gå til innhold

Når dere slutta å amme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutta dere sånn med en gang eller trappa dere ned. Snuppa er nå 14 mnd,og jeg skal slutte å amme. Lurer på hva som er best....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye dere ammer nå?

Skrevet

Hei!

Vet ikke hva som er best i den alderen, om det har noe å si da, for jeg sluttet litt før.. men men, svarer likevel jeg:)

Jeg trappet veldig ned i løpet av en måned og så var det stopp. -Men det var mest av hensyn til det å unngå melkespreng. Det gikk ihvertfall veldig greit for meg og min sønn å gjøre det på denne måten.

Jeg ville nok bare tatt å sett hva som er best for deg jeg, og se det i forhold til reaksjonene du får fra minsten. -Se hvordan hun reagerer og tilpass.

Lykke til!

Skrevet

jeg ammet til dattera mi var vel året. når hun var 11,5 mnd flyttet hun inn på eget rom, før dette ammet jeg tidl morgen og om kvelden før legging. kuttet først ut morgen ammingen så ventet jeg 3 uker før jeg kuttet ut kvelden. gikk over all forventning så hun var nok veldig klar for dette.

lykke til

Skrevet

Amma til lillegull var 18 mnd. og vi slutta ganske brått. Han puppet 3-4 ganger pr. dag og likte veldig godt å få en slurp. Første dagen med ammeslutt fikk han 1 gang og det var midt på dagen og ikke i forbindelse med soving. Og dagen etter var det helt slutt. Det hender han spør om å få, men da sier jeg at han er stor gutt nå og har slutta. Det godtar han som regel.

Skrevet

Trappet ned gradvis fra 11 til 13 mndr. Gav ikke pupp før han ba om det selv, eller hadde kjempespreng osv. Ammet kun om natten den siste måneden, kjempekos egentlig. Så var jeg borte en helg - og vips så var vi ammefrie! :-)

Skrevet

Jeg sluttet brått jeg fra å amme 4 ganger i døgnet til 0 ganger..hadde spreng i 14 dager men gikk over av seg selv.. poden var da 14 mnd=O) syns d var best slik jeg,prøvde å trappe ned først men d gikk ikke, endte i at han ville ha pupp oftere og oftere så d gjorde vondt til slutt pga at jeg hadde melk kunn i høyre puppen på slutten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...