Gå til innhold

Hva er dårlig allmenntilstand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita pie som i ettermiddag fikk feber, målt til 39 grader. Sovnet litt, og sover nå også her på sofaen. Dette er noe hun absolutt ikke gjør til vanlig. Så er jo selvfølgelig bekymret, tenker på hjernehinnebetennelse. Hun spiste ei halv skive brød, men alt kom opp igjen.

Lurer derfor på hva som menes med dårlig allmenntilstand?

Hun har jo feber, da er det vel naturlig at hun er slapp?? Hun er ikke surkete eller noe, bare slapp og trøtt.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde feber i sommer, opptil 41 grader. Foruten når feberen var over 40, så hadde hun fin allmenntilstand. Dvs hun spiste, drakk, lekte og sov som vanlig. Hun var ikke slapp. Altså, dårlig almenntilstand vil da være det motsatte; spiser dårlig, leker lite/ikke, slapp og trøtt, du ser at barnet er utilpass. Jeg syns at det høres ut som at jenta di har dårlig almenntilstand, i og med at hun er slapp, og spiser dårlig. Noen barn reagerer lite på feber, mens andre blir svært dårlige. Hvis du er bekymret, så koster det svært svært lite å ringe legevakta for å ta en prat. Alltids greit å diskutere saken med profesjonelle, i sommer ringte jeg og prata med de flere ganger. Anbefaler deg det, rett og slett for å få slappet av. Men uansett, følg med jenta di når hun har feber. Jeg så om henne ett par-tre ganger om natten, og passet på at hun fikk i seg nok drikke. Er du urolig og usikker - ring legen!!

Skrevet

Hei:)jeg har en veldig feberunge..han får fort feber å den stiger alltid til nesten 40 på kort tid.....Noen ganger kan han ha feber men fortsatt være oppegående og leker og styrer rundt...mens andre ganger så sover han hele tiden å bare ligger rett ut på gulvet og orker ingenting!

Jeg vil si at dårlig allmenntilstand er når de ikke orker å spise så mye og når de er slappe og trøtte som du sier!

Du må bare passe på å få i henne drikke...pleier å gi solbær sirup og vann.Hvis hun ikke vil ha mat,burde du prøve å blande grøt veldig tynt og putte det på en flaske og bite litt større hull i tuten å la henne drikke det istedet...det funker veldig bra her på gutten min,for da ligger han å slapper av samtidig som han får spist litt.

Ellers ville jeg gitt henne en stikkpille i og med at hun er slapp og trøtt, også må passe på å holde feberen i sjakk!

Hvir feberen ikke går ned en stund etter at du har gitt stikkpille og du er veldig bekymret så ville jeg ringt legevakten å hørt der...er bedre å sjekke det så du slipper å bekymre deg så fært!men er ofte at de blir bedre etter en stikkpille og når de har fått sovet en del.....men du må nesten bare se det ann selv....

hun får ha god bedring da og jeg håper hun blir fort bra igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...