Gå til innhold

Noen som har begynt med grøt ved 4mnd alder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen får mm & mme og for å kunne trappe ned på mme så tenkte vi å begynne med grøt ved 4mnd. Jeg har lest at mme ikke er så gunstig etter 4mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynnte med smaksprøve på grøt da jr var 4 1/2 mnd. Men han har fått bare mm tidligere. De sier vel at det er bedre å begynne med annen mat istedet for mer mme dersom babyn er 4 mnd og trenger mer mat.

Men det er helt sikkert de som er uenig i dette også...

Skrevet

mme ikke gunstig etter 4 måneder?! hvor har du lest det? min første gutt er stort sett oppvokst på mme, og vi begynte med grøt da han var 4 mån. han fikk mme til han rundet året, da fikk vi beskjed om å gå over til vanlig melk, det er også det jeg har lest i faglitteraturen. unger som ikke får morsmelk i det hele tatt trenger jo melk lenger enn 4 måneder!!

Skrevet

MME ikke gunstig etter 4 mnd? Hva skal vi som ikke ammer gi babyene da i så fall?

Skrevet

Er jo liksom for de som ammer det da,HS anbefaler grøtstart framfor MME hvis baby er 4mnd eller mer og trenger mer enn bare MM..

Har selv flaskebarn jeg,han spiser grøt 1 gang om dagen.

Skrevet

Hei! Bynte med smaksprøver på grøt når lucas blei 4 mnd, og jeg må bare få sende ut et PASS PÅ-tips!

fordi:

Jeg begynte med 1barne t-skje tynn grøt i 3-4 dager så begynte jeg sakte med sikkert å trappe opp, resultatet her ble at guttungen begynte å våkne alt fra 1-4 ganger om natten.. dette var fordi magen hans ikke var klar for grøten enda, og magen begynte jobbe med den om natten.. Jeg sluttet derfor og samme dag jeg sluttet begynte han å sove igjen hele kvelden og har gjort det siden.. 1 uke nå.. så mitt tips er bare å passe på om sove-rutinene endrer seg for da lønner det seg å vente.. Masse nok med morsmelkerstatning frem til halvåret hvis babyen ikke slutter å legge på seg da (dette er generelt) Håper dette rådet hjelper for dem som møter på samme problem! :)

Skrevet

Vi begynte så smått med grøt ved 4 måneder. Startet med 2 ts. Vi brukte 1,5 måned til å komme opp til en full porsjon.

Skrevet

Hei!!

Den første babyen min fikk mm og en flaske mme på kvelden, dette fungerte veldig bra hos oss, så da sa hs at vi kunne fortsette sånn etter 4 mnd åsså(han sov hele natta), så han fikk ikke grøt før han var 6 mnd,

Men babyen min nå har jeg fullammet hele veien, så nå etter han har blitt over 4 mnd og trenger mer begynnte jeg med litt grøt, istede for å begynne med mme.

Så hvid du syns det fungere greit med mm og mme syns jeg du kan fortsette med det...

Lykke til uansett hva du gjør..

Skrevet

oj, glemte å si at jeg har flaskebarn, så skrev ut fra min egen situasjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...