Gå til innhold

Barnetrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en barnetrygd automatisk eller må en søke?

Vi har barn fra før, men husker ikke helt hvordan det fungerte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kommer automatisk ja:) Vi fikk barn i juli, første utbetaling var nå 29/9, og da tilbakebetalt fra august. Dvs du får ikke bt for den måneden barnet er født i:)

Skrevet

Ganske urettferdig da han er født tidligst i mnd. En hel mnd uten bt da? Eller får man en mnd lenger da?

Skrevet

Urettferdig??? Det er da en gode fra staten uansett! Det er utbetaling fra mnd etter at barnet er født uavhengig når i mnd det er født. Hvis du ikke greier deg den mnd fordi du fødte tidligere i mnd enn andre, så burde du kanskje ventet med barn til du har bedre økonomi!

Skrevet

jeg måtte sende inn konto nr mitt til trygdekontoret...

du får jo barnetrygden i 18 år...så da får du jo bare en mnd lenger på slutten..ikke urettferdig..

Skrevet

Du må sende kontonr til tk. Ellers kommer det bare på utbetalings slipp.

Skrevet

Du kan trøste deg med at du "tar dette igjen" når ungen nærmer seg 18 - man får utbetalt til mnd. før ungen blir 18, så da blir det "urettferdig" for oss som har unger født sent i måneden. Så slapp av! Alle får like mye :-)

Skrevet

Opplysning: tjener 320 000 i året, så det har ingenting med det å gjøre!

Skrevet

Jeg måtte ta kontakt med TK for å få barnetrygd. Hadde glemt meg:(

Men det var et unntak, skal komme automatisk.

Skrevet

Tok lang tid før vi fikk barnetrygden. Det er noe "feil" i systemet det siste året, som gjør at det ikke skjedde automatisk, fikk jeg beskjed om.

Skrevet

hmm..får man ikke til barnet er 16 år da? Og kan søke om å få til barnet fyller 18?

Skrevet

neida, man får til 18 år. Ble utvida for en del år tilbake :-)

Fra trygdeetaten.no:

Barnetrygd:

* Kr. 970 per måned per barn

* Barnetrygd kan gis fra måneden etter at barnet er født og fram til og med kalendermåneden før barnet fyller 18 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...