Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Får en barnetrygd automatisk eller må en søke? Vi har barn fra før, men husker ikke helt hvordan det fungerte.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Den kommer automatisk ja:) Vi fikk barn i juli, første utbetaling var nå 29/9, og da tilbakebetalt fra august. Dvs du får ikke bt for den måneden barnet er født i:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Ganske urettferdig da han er født tidligst i mnd. En hel mnd uten bt da? Eller får man en mnd lenger da?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Urettferdig??? Det er da en gode fra staten uansett! Det er utbetaling fra mnd etter at barnet er født uavhengig når i mnd det er født. Hvis du ikke greier deg den mnd fordi du fødte tidligere i mnd enn andre, så burde du kanskje ventet med barn til du har bedre økonomi!
mai mammaen til to Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 jeg måtte sende inn konto nr mitt til trygdekontoret... du får jo barnetrygden i 18 år...så da får du jo bare en mnd lenger på slutten..ikke urettferdig..
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Du må sende kontonr til tk. Ellers kommer det bare på utbetalings slipp.
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Du kan trøste deg med at du "tar dette igjen" når ungen nærmer seg 18 - man får utbetalt til mnd. før ungen blir 18, så da blir det "urettferdig" for oss som har unger født sent i måneden. Så slapp av! Alle får like mye :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Opplysning: tjener 320 000 i året, så det har ingenting med det å gjøre!
*Magic* Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg måtte ta kontakt med TK for å få barnetrygd. Hadde glemt meg:( Men det var et unntak, skal komme automatisk.
alvefrøken Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Tok lang tid før vi fikk barnetrygden. Det er noe "feil" i systemet det siste året, som gjør at det ikke skjedde automatisk, fikk jeg beskjed om.
Molait Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 hmm..får man ikke til barnet er 16 år da? Og kan søke om å få til barnet fyller 18?
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 neida, man får til 18 år. Ble utvida for en del år tilbake :-) Fra trygdeetaten.no: Barnetrygd: * Kr. 970 per måned per barn * Barnetrygd kan gis fra måneden etter at barnet er født og fram til og med kalendermåneden før barnet fyller 18 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå